Hotellgjester får atletservering

Olympiatoppen sørger for det daglige brød i frokostsalen hos landets største hotellkjede.
07 Oktober 2009 - 17:00

Åtte av ti nordmenn spiser frokost hver dag, viser Statistisk sentralbyrås undersøkelser av norske levevaner. Gjesteundersøkelser fra Rica Hotels viser at vi tar de gode frokostvanene med oss på hotell. Derfor har landets største hotellkjede bedt Olympiatoppens ernæringsfysiologer fylle dette måltidet med et sunt innhold.

Slik havner kakaolaks, rødvinssild og juice med stangselleri og brokkoli på bordet. Olympiatoppen har også satt sammen en müsliblanding og bakt et eget brød for hotellgjestene hos Rica Hotels.

- Alle vet at frokost er et viktig måltid, og det er kanskje enda viktigere når man bor på hotell. Ofte venter det et viktig møte, et kurs, kanskje et jobbintervju eller en hel dags shopping når man går ut av frokostsalen på hotellet. Da er det riktig å ha fylt tanken med riktig oktan, sier driftssjef for food and beverage Martina Rabsch i Rica Hotels.

Riktig mat for dagen
I tillegg til de nye råvarene på frokostbordet, har Rica Hotels også satt sammen tre menyforslag som skal gjøre det enklere for gjestene å velge den frokosten som er best tilpasset dagens aktiviteter. Gjester som skal på shoppingtur, i møte eller bruke dagen til reiser, får forslag til en spesialtilpasset frokost.

- Du trenger ikke den samme maten for å sitte i forhandlinger som når du skal tilbringe dagen i en fornøyelsespark. Vi vil hjelpe våre gjester å starte dagen riktig. Resultatet blir både en bedre dag og en bedre hotellopplevelse, der det selvfølgelig også skal være rom for nytelse. En god start på dagen kan også ha noe godt til kaffen, sier Rabsch.

Nytt konsept
Rica Hotels nye frokostkonsept har fått navnet «God morgen» og lanseres på kjedens egeneide hoteller i dag.

- Vi satser videre på det som i mange år har vært et av våre sterkeste kort i Rica Hotels, nemlig frokosten. Fire år på rad har vi vunnet prisen for Norges beste hotellfrokost med Rica Nidelven Hotel. De gode plasseringene kommer imidlertid ikke av seg selv, heller ikke i framtiden, sier Rabsch.

Rica Hotels AS er Norges største og eneste landsdekkende hotellkjede og omfatter nærmere 80 hoteller i Norge og Sverige, samt Nordkapphallen.

Foto: TINE Kjøkken

Grillet makrell med sitroncouscous, grillet paprika og squash

Akkurat nå er makrellen på sitt aller beste

Vi har gitt den store sommerfisken, makrellen, internasjonalt og sesongriktig følge i denne retten.

Kyllinglårene er det beste på kyllingen - når de får litt drahjelp som her

Kyllinglår som marineres noen timer i lime blir ekstra gode - bare prøv denne oppskriften.

Ukens drink

Gjør som brasilianerne - sørg for feststemning med caipirinha

Caipirinha betyr «liten mann fra landet» og er Brasils nasjonaldrink. Den lages av cachaça som er laget på samme måte som mye rom. En sterk, men likevel frisk drink som derfor er manges favoritt.

Denne kaken vil skinne som sola på kakebordet

Denne kaken vil skinne som sola på kakebordet

Vi er underernærte på sol, og ukens kake er en hyllest til all den gode solvarmen vi har i vente. En super kake å sette på kakebordet til sesongens store fester,

Grillet makrell med sitroncouscous, grillet paprika og squash

Se alt det gode du kan lage med makrell
Oppskrifter makrell

Se alt det gode du kan lage med makrell

Denne råvaren som er blant de billigste i fiskedisken, er på sitt beste nå og kan trylles med på kjøkkenet. Her finner du mange fristende oppskrifter.

By på en vårlig og veldig lettlaget pastarett

By på en vårlig og veldig lettlaget pastarett

1. mai er for mange første vårdag. Med gode værmeldinger i vente, er det mange som vil tilbringe mest tid ute. Med denne pastaretten til middag, blir det tid til alt.

Smak uforglemmelig mat og viner fra California i Oslos eldste trevilla
Winemakers Dinner 30.mai i Oslo

Smak uforglemmelig mat og viner fra California i Oslos eldste trevilla

Vi byr på fabelaktige viner fra California kombinert med utsøkt mat i historiske omgivelser den 30. mai.

Ukens drink