Lær forskjellen på champagne, cava og prosecco - og finn din favoritt
Foto: (Istock - petrenkod)
Vinsmaking i Oslo 11. mai

Lær forskjellen på champagne, cava og prosecco - og finn din favoritt

Er du nysgjerrig på hva som faktisk er forskjellen på champagne, cava og prosecco - eller bare veldig glad i musserende vin? I løpet av halvannen time en lørdag ettermiddag får du svaret. Og mye gode bobler på kjøpet.
15 Mars 2024 - 08:00

Husk at du som abonnent på Apéritifs Mat og vinklubb får rabatt på dette arrangementet.

Se rabatten lenger ned på siden.

Musserende vin øker stadig i popularitet hos nordmenn, men
vet vi egentlig hva som skiller de mest populære stilene fra hverandre?

Marte_20220804140519.jpg [101.82 KB]
Marte Øyen Nordahl

Vår foredragsholder Marte Øyen Nordahl geleider deg gjennom 6 helt forskjellige både kjente og mindre kjente musserende viner, slik at du kan finne din favoritt.

Det er nemlig enormt stor forskjell på champagne, cava og prosecco. Ikke bare er det produsert i forskjellige land, det er også laget på forskjellige måter og med forskjellige druer. Her får man også forståelse for hvorfor prisnivået er så forskjellig. Men pris har ikke alt å si, og i løpet av denne ettermiddagen vil du lære deg å finne de beste beste vinene innen sin sjanger, til en gunstig pris.

Smakingen finner sted på ASIA Aker Brygge. Hvis du i tillegg har lyst til å ta lørdagsbrunsjen til nye høyder er dette den perfekte anledning til å legge den til ASIA Aker Brygge. Der kan du spise før og etter smakingen, og få 20 prosent rabatt på maten ved å booke bord med kommentar: aperitif 20%. Booking gjøres via ASIAs nettside.

NB:  Bestill sammen med de du vil sitte med. Send en epost til kurs@aperitif.no dersom du vil sitte sammen med noen som har bestilt for seg selv. Dørene åpner 14:15.

OBS: Det er ikke angrefrist på dette kurset, ei heller ved sykdom. Det går heller ikke an å bytte kurs eller dato. Ønsker du å gi dette kurset i gave anbefaler vi å kjøpe et gavekort.

iStock-1218810642_20210624142333.jpg [50.68 KB]

Ta vare på alle minnene fra denne smakingen

Logg deg inn på Mine sider og gå til Mine kurs. Der finner du en oversikt over alt du får smake denne kvelden. Der ligger alle opplysninger om vinene, og du kan legge inn dine kommentarer og merke de du liker som favoritt. Da har har du alt du har smak av viner tilgjengelig på mobilen til en hver tid. Med andre ord du trenger ingen app.

Disse små fristyrstekte tortillaene med krabbe er vanedannende

Disse små fristyrstekte tortillaene med krabbe er vanedannende

Den sprø bunnen møter myk og syrlig topping. Du må trolig lage dobbel porsjon, så godt er det.

Siste utgave av Apéritif magasin byr på mye spennende lesestoff

Siste utgave av Apéritif magasin byr på mye spennende lesestoff

Vi tar deg med til Oslos nye storstue og dens imponerende vinsamling, en perle av en bar i Palma, Mallorca, ser på dansk rom, blir kjent med et "nytt" vinområde på Sardinia og hyller kvinnene.

Nå sendes burgundvin over havet på seilskip

Albert Bichot er første produsent til å sende et lass med vin over Atlanteren med det første moderne seilfraktskipet for denne type gods.

To gull til Bringebærlandet og Aga - og Soli ble Norges beste eplemost for tredje gang

I konkurransen Norges beste drikke, ble fruktvinprodusenten i Ås og sidermakeren fra Hardanger de som fikk flest toppskår.

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif
Klubb

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif

Siden magasinet Aperitif er en del av medlemskapet i Mat- og vinklubben, har vi samlet alle lenkene til de ulike utgavene nedenfor.

Terroirtrykket øker i Rioja med enkeltvinmarksviner

Terroirtrykket øker i Rioja med enkeltvinmarksviner

Vinene fra Artuke og Artadi er god dokumentasjon på det enorme potensialet Rioja har for å lage viner med karakter fra voksestedet. Enkeltvinmarksviner er kommet for å bli – men det er fortsatt mye å gå på.