Mener Eyvind Hellstrøm skremmer

Presidenten i Norske kokkemesters landsforening langer ut mot Hellstrøm.
01 Februar 2010 - 11:36

- Men enkelte foreldre er nok blitt skremt av ulike kokkeprogram på tv, som viser både banning og slit, sier presidenten i Norske kokkemesters landsforening, Kristine H. Hartviksen til Aftenposten.

Eyvind Hellstrøm slår knallhardt ned på dårlig mat og drift i restaurantbransjen i sin nye utgave av «Hellstrøm rydder opp».

Tøff stil
Kristine H. Hartviksen mener mange foreldre blir skremte av tv-serier som Gordon Ramsay og Eyvind Hellstrøm. Hun mener stilen og tonen er for tøff.

En av episodene som skapte debatt var da den tidligere. Bagatelle-kokken skjelte ut eieren av Tvedestrand fjordhotell, og da strømmet reaksjonene på.

Se video: Her koker det over for Hellstrøm (http://www.tv2underholdning.no/gkn/her-koker-det-over-for-hellstroem-2945654.html)

- Vet du hva, dette er det dummeste jeg har vært med på. Dette er bare det dummeste jeg har vært med på. Jeg har aldri vært med på noe så dumt, skakkjørt og idiotisk. Her skal jeg stå og lage den jævla maten din, hvorfor faen skal jeg det, brølte Hellstrøm på TV mens han slo notatblokka ut av hendene på den skremte eieren.

Overdimensjonerer seg selv
- Jeg tror Hellstrøm overdimensjoner sin faglige kompetanse i forhold til å skremme mennesker bort fra yrket, sier rådgiver ved Fagopplæringskontoret, Arnfinn Breiland.

Jeg er ganske sikker på at dette programmet fører til at flere får lyst til å jobbe på restaurant, hevdet Eyvind Hellstrøm til «God kveld Norge» høsten 2009.
- Alvoret ligger i at dersom man ikke blir bedre går de konkurs, sa mesterkokken.
- Når du roper «du bare fucker det opp»?
- Ja, men det er jo akkurat det de gjør «for fader», og det er godt at noen sier det, sa Hellstrøm.

By på en hjemmelaget pizza med bare grønnsaker

Berlins mest politiske Michelin-restaurant med hyper-kortreist profil og mobilforbud

Nobelhart & Schmutzig har som mål å dokumentere den nordøstre delen av Tysklands. Med en svært variert vinliste, en god dose teater og en sjenerøs mengde klubbatmosfære, tilbys i tillegg en unik pakke på Berlins store restaurantscene.

Feir våren med en gyllengrønn drink - og ta samtidig en vårsjau i barskapet
Ukens drink

Feir våren med en gyllengrønn drink - og ta samtidig en vårsjau i barskapet

For har du en flaske av den irrgrønne syrlige eplelikøren, gjør den en hederlig jobb sammen med amerikansk whiskey og litt lime.

En klassisk rett med flyndrefilet i ruller smaker alltid godt

En klassisk rett med flyndrefilet i ruller smaker alltid godt

Det er kanskje sjelden du plukker med deg flyndre fra fiskedisken. Det er det altså all grunn til å gjøre noe med.

I dag kommer søndagsmiddagen fra en gryte
Biffgryte med grønnsaker

I dag kommer søndagsmiddagen fra en gryte

En lettlaget kjøttgryte som denne er perfekt søndagsmiddag når du har mest lyst til å tilbringe dagen utendørs.

Lær alt om champagne av en proff
Vinsmaking i Oslo 06. mai

Lær alt om champagne av en proff

Lær mer om verdens beste musserende viner og smak 9 elegante champagner med vår egen vinekspert Marte Øyen Nordahl