Simon Engen vant juryens hjerter og ganer under konkurransen Arktisk Kokk i TromsĂž 21. september.
- En suveren vinner, sier juryformann Harald Osa om kokken som til daglig jobber pÄ BjÞrck i BodÞ. Simon Engens retter var ifÞlge juryen nyskapende og hadde sÊrpreg, skriver Landsdelsutvalget pÄ sine nettsider.
- KjempegĂžy! NĂ„ blir det feiring, sa Engen da gullet var sikret. Han tror seieren skyldtes en riktig kombinasjon av gode smaker.
Premien er et reisestipend pÄ 15 000 kroner.
SÞlvet gikk til Frank Kristoffersen, Tinja FjellgÄrd, E 10, Narvik, mens bronsen havnet i Harstad hos Jon Marius Sletten pÄ De 4 Roser.
Sju unge kokker fra hele Nord-Norge og Svalbard konkurrerte om den tittelen under reiselivsarrangementet Arena Nord. RÄvarene i konkurransen var rÄreker, kje og plommer. Arktisk Meny og NHO Reiseliv Nord-Norge stÄr bak konkurransen.
Foto: Vidar Dons Lindrupsen