Beermakers Dinner 22. mars i Oslo

Beermakers Dinner: Bli med på tidenes ølmiddag på Nedre Foss Gård

Fantastiske øl fra New Zealand settes til en eksklusiv femretters meny som vil åpne dine øyne for Stillehavets "flytende gull"
23 Februar 2022 - 14:00

Kjøkkenet på Nedre Foss Gård har satt seg i tenkeboksen og utviklet en meny som virkelig hedrer et av verdens mest innovative ølland. Fem fantastiske retter settes til øl fra fem New Zealandske bryggerier og viser at moderne håndverksøl er mer allsidig enn vi kunne ane.

Husk at du som abonnent på Apéritifs Mat og vinklubb får rabatt på dette arrangementet. Se rabatten nedenfor.

Både om du allerede har kastet deg på håndverksølbølgen eller om du ønsker å se hva det hele dreier seg om, er dette en middag du vil få med deg. Denne kvelden vil du få smake fruktige så vel som vinøse surøl, humlefriske og tropiske IPA-er, og ikke minst mørke, maltrike øl som nærmest er en dessert i seg selv.

Humlehage i New Zealand
Humlehage i New Zealand (Foto: NZBC)

Kiwi-bryggere er ikke redde for å eksperimentere og det er derfor ikke uten grunn at New Zealand regnes som et av de mest innovative øllandene. Med fantastiske forhold for humledyrking og med sin beliggenhet langt unna de mer tradisjonelle bryggelandene, har de tatt både humlen og ølet til nye høyder gjennom moderne kombinasjoner og nytenkende metoder. Noen av dagens mest ettertraktede humletyper kommer fra denne øyen på andre siden av jorden, og det siste tiåret har vi også sett en oppblomstring av lokalprodusert malt.

Urbanaut Brewing
Urbanaut Brewing Co.

Bak arbeidet å få ølene til Norge mens de fortsatt er ferske står New Zealand Beer Collective. NZBC består av en gruppe bryggerier som har gått sammen for å sikre at ølene kommer så fort frem til resten av verden som mulig, uten at kvaliteten forringes. Og det er vi glade for å se at de har klart!  Representert denne kvelden er øl fra 5 av NZBC-bryggeriene, nemlig Deep Creek Brewing Co, 8 Wired, Urbanaut Brewing Co., Kereru Brewing Company, Duncans Brewing og Boneface Brewing.

Mer om hvordan New Zealand har blitt så unike i ølverdenen kan du lese her.

Todd Nicolson, NZBC

For å fortelle oss om alt New Zealandsk øl har å by på kommer en av hjernene bak New Zealand Beer Collective, Todd Nicolson.
Todd og teamet på Nedre Foss står klare til å gi dere en fantastisk og øyeåpnende kveld med moderne øl satt til de lekreste matretter. Dette kan du rett og slett ikke gå glipp av.

Kveldens meny. Endringer kan forekomme.

Covid-19

Våre gjesters helse og sikkerhet er øverst på vår prioriteringsliste, og vi ønsker at du skal føle deg trygg på våre kurs. Vi følger gode rutiner for smittevern og har begrenset antall deltakere. Dersom dere ikke har bestilt sammen og ønsker å sitte på samme bord, send en e-post til kurs@aperitif.no senest 1 døgn før kursstart.

Bare utseendet til disse rosévinene frister til utforskning

By på en hjemmelaget pizza med bare grønnsaker

By på en hjemmelaget pizza med bare grønnsaker

Intet er vel bedre enn hjemmelaget pizza - også den helt uten kjøtt. Rykende fersk fra stekeovnen, har de pizzasteinplate, blir bunnen enda sprøere.

Bare utseendet til disse rosévinene frister til utforskning

Smak unike viner sammen med vinmakeren
Vinsmaking i Oslo 5. juni

Smak unike viner sammen med vinmakeren

Den 5. juni kan du smake viner til småretter med sjømat og få et eksklusivt møte med den karismatiske vinmakeren, Leopardo Felici.