ingredienser

Ingredienser

• 5 minutter

• 50 minutter

Denne oppskriften er lett å lykkes med. Derfor skal prøve New York Cheesecake. Ostekake det virkelig smaker av.

• 40 minutter

Amerikanerne er kanskje mest kjent for å grille store kjøttstykker, men de er også glad i fisk. Og ørret er perfekt til grilling.

• 30 minutter

En deilig kald sommerrett med makrell og agurksalat og kokte nypoteter til. Og selvfølgelig pepperrotrømme.

• 40 minutter

Legg makrellen på grillen sammen med cherrytomat og asparges. Du serverer med en deilig salta og tilsvarende dressing. Det er bare å glede seg.

• 50 minutter

Lettrømme gir ekstra saftig og holdbar sjokoladekake. Denne oppskriften gir en kake som kan tilpasses alle aldersgrupper og formål.

• 20 minutter

Denne måten å tilberede sild på kan på mange måter kalles nederlendernes svar på den japanske sushien. Her pakker vi den inn i wraps.

• 15 minutter

Vossakorv er godt og mettende. Den kan brukes til mye godt som et tapasbord. Her er et forslag: Egg og vossakorv i grønn karridressing.

• 20 minutter

Bør ha sild på menyen hele året, ikke bare til jul. Her er oppskriften våre naboer i øst bruker

• 1 time

Denne sjokoladekaken passer til bursdag, bryllup, fest eller når du har skikkelig lyst på noe godt.

• 20 minutter

Vi garanterer at både barn og voksne vil sperre øyene opp når du setterdenne wrapen på bordet.

• 3 timer

StreetFood på sitt beste! Dampede, myke buns fylt med svinekjøtt braisert mørt i porter og andre godsaker. Serverer du dette til dine gjester høster du garantert masse skryt.

• 1 time 30 minutter

Denne deilig og sommerlige jordbærkaken skal ikke stekes. Her kan du også blande inn bringebær sammen med jordbærene.

• 5 timer

Spareribs er en rett som mange velger hustigløsningen for - ferdig marinert og forstekt fra butikken. Men den virkelig gode smaken får du bare om du gjør jobben selv.

• 30 minutter

Denne suppen vil overraske mange. Rødbetesuppen skal nemlig serveres i et rundstykke. Her har du oppskriften.

Japansk-peruansk fusion sprer seg

Japansk-peruansk fusion sprer seg

Det pikante søramerikanske fusionkjøkkenet nikkei blander peruanske råvarer med japansk knowhow. På Issei i København har den tidlige sushikokken Christian Paradisi kastet seg over sjangeren og setter opp filialer flere steder i verden.

Her finner du siste utgave av Apéritif magasin

Her finner du siste utgave av Apéritif magasin

Som vanlig er vi innom alt fra fjerne til nære himmelstrøk, fra det sterke til det svakere, med og uten bobler, men alltid med fokus på bærekraft.

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif
Klubb

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif

Siden magasinet Aperitif er en del av medlemskapet i Mat- og vinklubben, har vi samlet alle lenkene til de ulike utgavene nedenfor.

Prøv denne vrien på fredagsbiffen. Du blir ikke skuffet
Asiatiske biffspyd

Prøv denne vrien på fredagsbiffen. Du blir ikke skuffet

Disse asiatiskinspirerte biffspydene gir en knallavslutning på uka. Prøv denne superenkle oppskriften.

Denne wokretten kan lages med eller uten kjøtt

Denne wokretten kan lages med eller uten kjøtt

Å woke maten byr på store valgmuligheter. Også om kjøtt skal være med blant ingrediensene.

Her er løsningen på helgens fiskemåltid: Helgrillet steinbitbilet

Her er løsningen på helgens fiskemåltid: Helgrillet steinbitbilet

Å steke en stor fiskefilet som den av steinbit hel, er perfekt på grillen. Ekstra godt blir det med ratatouille til.