ingredienser

Oppskriftstype

Ingredienser

• 30 minutter

Ovnsbakt paprika smaker deilig. Her er en paprikasalat som du kan servere til tapas eller som tilbehør til en grillmiddag.

• 30 minutter

Gazpacho er en spansk nasjonalrett med opphav i Andalucia. Den serveres kald. Tomat er som regel en viktig ingrediens. I denne oppskriften med mange ingredienser som setter skikkelig smak.

• 20 minutter

Det kreolske kjøkken er velkjent for sine smaksrike retter. Med denne oppskriften lager du en fristende jambalaya på veldig kort tid.

• 30 minutter

Burritos har ingen faste regler, bortsett fra at innholdet må ha smak, og hvis det mangler kan du servere burritoene "våte" - med smaksrik salsa på toppen - kald eller varm.

• 40 minutter

En skikkelig kraftpakke av en kveiterett. Det er selvfølgelig tilbehøret med på å gjøre den til. Du kan bruke en annen type hvit fisk.

• 45 minutter

Denne retten med det beste fra havet må du prøve. Steinbit og blåskjell er en herlig kombinasjon.

• 30 minutter

Blåskjell og rødvin er ikke det første man tenker på, men siden rødvin inngår i denne oppskriften som vi har fått fra Delicatessen, er det også fullt mulig å servere rødvin til retten.

• 40 minutter

Kanskje du synes denne retten ser komplisert ut. Det er den absolutt ikke. Du får et herlig måltid på ca 40 minutter hvis du følger oppskriften.

• 20 minutter

Denne er for deg som elsker bacalao. Sandwichen lages på godt grovbrød, klippfisk, crème fraîche, ruccula, paprika og spekeskinke.

• 20 minutter

Laab (Larb, Lahb, Larp eller Laap) er en thailandsk klassiker med malt kjøtt som serveres i friske kålblader. Laab moo er med svin og laab gai er med kylling.

• 45 minutter

Med denne flotte og innholdsrike pannepaellaen er det duket for en spansk fiesta.

• 10 minutter

Dette er en saus som biter, selvfølgelig når det er både paprika, chili og hvitløk i den.

• 20 minutter

Disse lettlagete Burritosen med kyllingfilet er fylt med så enkle ingredienser at også familiens yngste kan fikse middagen.

• 30 minutter

Det er ikke vanskelig å lage dim sum hjemme. Du trenger røykt makrell, seifilet og noen andre godsaker som det er enkelt å få tak i.

• 40 minutter

Lam er populært i mange land , slik som på Sicilia der denne retten henter sin inspirasjon fra.

• 30 minutter

Denne salaten kan du spise som middagsrett med brød til. Du kan også servere den som tilbehør til annen middag.

Pinot noir fra denne Burgund-utposten i 2022-årgang smaker knallgodt

Pinot noir fra denne Burgund-utposten i 2022-årgang smaker knallgodt

Selv på regionalnivå er kvaliteten topp, og her får du sågar god valuta for pengene, noe som er sjeldent fra Burgund i dag.

Denne rieslingen er sykt billig

Denne rieslingen er sykt billig

For denne flasken som koster 179,90, inneholder biodynamisk dyrkede druer fra toppvinmarker, er så bærekraftig den kan bli, og er signert en rieslingmagiker.

By på en vårlig og veldig lettlaget pastarett

By på en vårlig og veldig lettlaget pastarett

1. mai er for mange første vårdag. Med gode værmeldinger i vente, er det mange som vil tilbringe mest tid ute. Med denne pastaretten til middag, blir det tid til alt.

På 1. mai er det tradisjonsmat som gjelder

På 1. mai er det tradisjonsmat som gjelder

Det er 1. mai, og en skinkestek med sprø svor og spennende tilbehør er dagen verdig.

Pannestekt skrei med tomat og løk

Pannestekt skrei med tomat og løk

Om det er skrei eller torsk du velger, så blir den saftig og mettende med denne enkle tilberedningen.

Japansk-peruansk fusion sprer seg

Japansk-peruansk fusion sprer seg

Det pikante søramerikanske fusionkjøkkenet nikkei blander peruanske råvarer med japansk knowhow. På Issei i København har den tidlige sushikokken Christian Paradisi kastet seg over sjangeren og setter opp filialer flere steder i verden.