For første gang siden forbudet mot alkoholreklame ble innført i 1975 har Bryggeriforeningen fått lov å sende ut en trykksak om øl og mat.
– Hver eneste setning er gjennomgått av Helsedirektoratet, så her er vi på trygg grunn, jubler administrerende direktør Petter Nome og prosjektleder Hege Ramseng i Bryggeri- og drikkevareforeningen.
LES OGSÅ: Bryggeriene får støtte blant folket
Bakgrunnen for brosjyren er at det nå finnes hele 500 ulike typer norskprodusert øl. I tillegg kommer importølet. Mangfoldet har aldri vært større, og i enkelte dagligvarebutikker selges det nå 200 øltyper.
– Det er ikke lett å orientere seg i denne jungelen. Vi informerer om de forskjellige kategoriene øl og hva slags mat de passer til, sier Ramseng.
Brosjyren inneholder ikke informasjon om produktnavn og bryggerier.
LES OGSÅ: Går fra Arcus til BROD