Lær å lage de lekreste gindrinker - Onlinekurs
Onlinekurs drinker

Lær å lage de lekreste gindrinker - Onlinekurs

Gin kan brukes til så mye mer enn gin & tonic. Av en flaske gin kan du lage både gin fizz og espresso martini  - og mye mer. I dette videokurset lærer du å lage 5 drinker til perfeksjon.
27 Desember 2020 - 16:43

Husk at du som abonnent på Apéritifs Mat og vinklubb får rabatt på dette arrangementet.

En klassisk drink som har fått en ny storhetstid de siste årene, er gin & tonic. Ofte blir den tilberedt etter mottoet "en dæsj gin, fyll på tonic", men vil du ha den perfekt, er nok ikke dette rette veien å gå. Som del av vår digitale satsning på onlinekurs, gir vi deg muligheten til å lære å lage både profesjonelle gin & tonics samt flere andre gindrinker hjemme på eget kjøkken- eller stuebord.

Apéritif arrangerer drinkkurs i samarbeid med Flyttbar, et team profesjonelle bartendere som alle har lang fartstid i bransjen. Nå får du mulighet til å delta på disse populære kursene fra din egen stue - via tv, pc eller mobil.

Flyttbars Øystein Olsen Eggen guider deg gjennom oppbygningen av 5 deilige og velkjente gindrinker som alle vil imponere.

I løpet av kurset vil du lære om både om ulike typer glass, hvordan du skal bruke en shaker, hva uttrykket "navy strength gin" betyr, hvilken garnityr du skal bruke, og mye mer. Etter en times videokursing sitter du igjen igjen med haugevis av kunnskap, og ikke minst 5 lekre drinker.

Du kan velge om du vil kjøpe inn produktene som smakes, eller om du kun vil være tilskuer og ta inn lærdommen.

Du kan velge om du vil kjøpe inn produktene og lage én eller flere av drinkene sammen med Øystein, eller om du kun vil være tilskuer og ta inn lærdommen. Dersom du ønsker å lage drinkene hjemme, har vi satt sammen en liste over alt du trenger. Alt er ting du kan få tak i på butikken, mens alkoholen er i basisutvalget hos Vinmonopolet og vil derfor være å finne på de fleste pol.

Råvarer:
Gin - F.eks. Tanqueray London Dry Gin
Navy strength gin - F.eks.  Hernø Navy Strength (kan erstattes med vanlig gin)
Kaffelikør - F.eks. Kahlua
Campari - F.eks. Campari Bitter
Søt vermut - F.eks. Cocchi Vermouth di Torino
Tørr vermut - F.eks.  Noilly-Prat Original Dry
Appelsinbitter - F.eks.  Angostura Orange Bitter (kan sløyfes)

Tonic - F.eks. Fever Tree Premium Indian Tonic Water (fås kjøpt på større matbutikker)
Sodavann
1 egg
Sitron
Sukkerlake - Her kan du se hvordan det lages
Espresso - Her kan du bruke nespresso e.l.
Isbiter

Garnityr:
Stjerneanis
Appelsin
Kaffebønner

Utstyr:
Målebeger
Potetskreller
Røreglass/shaker - f.eks. syltetøyglass
Finmasket sil - f.eks. tesil
Glass

Her kan du se hva som trengs for de individuelle drinkene:

Når du har kjøpt kurset, vil du motta en kvittering. På den finner du en kode og en lenke til kurset du har meldt deg på. Kurset må ses innen 4 dager etter at koden er aktivert. Husk at koden er personlig, og kan ikke sendes til andre. Videoene er opphavsrettslig beskyttet.

Se våre andre onlinekurs:
Lær å smake forskjellen mellom prosecco, cava og champagne
Smak og lær om fantastisk gode øl

Disse små fristyrstekte tortillaene med krabbe er vanedannende

Disse små fristyrstekte tortillaene med krabbe er vanedannende

Den sprø bunnen møter myk og syrlig topping. Du må trolig lage dobbel porsjon, så godt er det.

Siste utgave av Apéritif magasin byr på mye spennende lesestoff

Siste utgave av Apéritif magasin byr på mye spennende lesestoff

Vi tar deg med til Oslos nye storstue og dens imponerende vinsamling, en perle av en bar i Palma, Mallorca, ser på dansk rom, blir kjent med et "nytt" vinområde på Sardinia og hyller kvinnene.

Nå sendes burgundvin over havet på seilskip

Albert Bichot er første produsent til å sende et lass med vin over Atlanteren med det første moderne seilfraktskipet for denne type gods.

To gull til Bringebærlandet og Aga - og Soli ble Norges beste eplemost for tredje gang

I konkurransen Norges beste drikke, ble fruktvinprodusenten i Ås og sidermakeren fra Hardanger de som fikk flest toppskår.

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif
Klubb

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif

Siden magasinet Aperitif er en del av medlemskapet i Mat- og vinklubben, har vi samlet alle lenkene til de ulike utgavene nedenfor.

Terroirtrykket øker i Rioja med enkeltvinmarksviner

Terroirtrykket øker i Rioja med enkeltvinmarksviner

Vinene fra Artuke og Artadi er god dokumentasjon på det enorme potensialet Rioja har for å lage viner med karakter fra voksestedet. Enkeltvinmarksviner er kommet for å bli – men det er fortsatt mye å gå på.