Matkurs i Oslo

Lær å lage tradisjonell, smakfull og autentisk thaimat

Thaimat er elegant og smaksrik gladmat fra en varm og rik kultur. Her har du sjansen til å lære deg å lage en rekke thailandske favoritter i ditt eget hjem.
15 November 2022 - 11:46

Husk at du som abonnent på Apéritifs Mat og vinklubb får rabatt på dette arrangementet.

Se rabatten lenger ned på siden.

I en spesiell tidsepoke der take away-maten har stått sterkere enn aldri før, gir vi deg nå muligheten å lære seg å tilberede en rekke av favorittene selv.

På dette kurset vil Matkurs' dyktige kokker guide dere gjennom Thailands matkultur og gi deg anledning til å møte nye råvarer, oppdage nye smaker og finne ut hvordan du kombinerer disse for å lage ekte thaimat. Dette er en opplevelse som vil sette spor og som vil vekke smakssenteret én gang for alle.

I løpet av 4 timer vil du få lage noen av de mest typiske og populære thairettene. Naturligvis står den store favoritten vårrull på menyen, både i fersk og fritert utgave. Du vil også få anledning til å lage blant annet tom ka gai-suppe, thailandske fiskekaker, satay med kylling og herlig peanøttsaus, og ikke minst and i deilig, rød currysaus.

Bli en mester på å rulle vårruller

Dette kurset vil føre deg langt bort fra det tradisjonelle norske kjøkken, og lære å bruke forskjellige typer sødme samt kilder til syrlighet og umami for å lage unike, store smaksopplevelser. Når kurset er gjennomført, vil du sitte igjen med utvidet kunnskap om smakskombinasjoner og være trygge på hvordan du gjenskaper den thailandske magien hjemme på kjøkkenet.

Øv deg med disse thaimatoppskriftene mens du venter på kurset

Apéritif samarbeider med Matkurs.no om dette spennende kurset. Gjengen bak Matkurs.no har lært nordmenn å lage mat i over tjue år, og er dyktige, kreative og svært hyggelige. Her får du god demonstrasjon i riktig teknikk, før du selv får kaste deg ut i det. Kursene foregår i deres egne spesialtilpassede og stilige lokaler, med topp moderne utstyr.
Det vil serveres en liten matbit ved ankomst, og drikke vil være tilgjengelig å kjøpe i baren.

Allergi

Dersom du har allergier må du melde om dette på forhånd. Har du bestilt plass for flere, så står du ansvarlig for å melde om noen i gruppen skulle ha noen allergier. Vi kan dessverre ikke garantere for at alle allergier kan tilpasses i alle kurs.
Eventuelle allergier kan sendes på e-post til
kurs@aperitif.no

OBS: Det er ikke angrefrist på dette kurset, ei heller ved sykdom. Det går heller ikke an å bytte kurs eller dato. Ønsker du å gi dette kurset i gave anbefaler vi å kjøpe et gavekort.

Disse små fristyrstekte tortillaene med krabbe er vanedannende

Den sprø bunnen møter myk og syrlig topping. Du må trolig lage dobbel porsjon, så godt er det.

Siste utgave av Apéritif magasin byr på mye spennende lesestoff

Vi tar deg med til Oslos nye storstue og dens imponerende vinsamling, en perle av en bar i Palma, Mallorca, ser på dansk rom, blir kjent med et "nytt" vinområde på Sardinia og hyller kvinnene.

Terroirtrykket øker i Rioja med enkeltvinmarksviner

Vinene fra Artuke og Artadi er god dokumentasjon på det enorme potensialet Rioja har for å lage viner med karakter fra voksestedet. Enkeltvinmarksviner er kommet for å bli – men det er fortsatt mye å gå på.

Denne superenkle, men også smaksrike suppa har reddet appetitten i generasjoner

Denne superenkle, men også smaksrike suppa har reddet appetitten i generasjoner

Den er så tradisjonsrik at ingen vet når den første gang ble laget, men at den har vært et viktig element i Middelhavskosten i hundrevis av år er hevet over enhver tvil.

Siste utgave av Apéritif magasin byr på mye spennende lesestoff

Nå sendes burgundvin over havet på seilskip

Albert Bichot er første produsent til å sende et lass med vin over Atlanteren med det første moderne seilfraktskipet for denne type gods.

To gull til Bringebærlandet og Aga - og Soli ble Norges beste eplemost for tredje gang

I konkurransen Norges beste drikke, ble fruktvinprodusenten i Ås og sidermakeren fra Hardanger de som fikk flest toppskår.

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif
Klubb

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif

Siden magasinet Aperitif er en del av medlemskapet i Mat- og vinklubben, har vi samlet alle lenkene til de ulike utgavene nedenfor.