Merket for God Design til La Vida-familien

Hvert år lanseres mellom 1000 og 1500 nye viner på Vinmonopolet. I et marked preget av hurtige endringer benytter Arcus design som et virkemiddel i sin markedskommunikasjon. Tildelingen av Merket for God Design til La Vida-familien lover godt for merkets
Redaksjonen
04 Desember 2003 - 08:37

Forbrukerne skåler i nyhetene, med det resultat at vinene får stadig kortere livssyklus. Det merker en etablerte vinleverandør som Arcus.

Innføringen av selvbetjente vinmonopol har gitt nordmenn mulighet til å se, ta på og lese om vinene i hyllene. Som et resultat av blant annet dette har svært mange blitt mer nysgjerrig på vin og mindre lojale mot etablerte merker. For å øke konkurransekraften har Arcus redesignet den populære La Vida-familien.

La Vida har mye av æren for den unike posisjonen chilensk vin opparbeidet seg i Norge på 90-tallet. La Vida Cabernet Sauvignon som ble lansert i 1994 er en av Norges største vinsuksesser. Hovedårsaken til den langvarige suksessen i et tøft marked tror Arcus skyldes høy kvalitet i kombinasjon med moderat pris. Det siste året har La Vida Cabernet fått to nye familiemedlemmer: La Vida Syrah og La Vida Merlot. Også disse flaskene har fått utmerkelsen Merket for God Design - og gode anmeldelser i avisenes vinspalter for vinens kvalitet.

- La Vida er vin for folk flest til de fleste anledninger hvor man gleder seg over de gode sidene ved livet. Dette er en god vin til en fornuftig pris. Vi ønsket å uttrykke dette tydelig gjennom å gi flasken nytt liv, sier markedsdirektør Christian Brink i Arcus.

Design Bridge fikk i oppgave å presentere en ny grafisk profil som tydelig understreker merkets personlighet. Den oppgaven løste de til Arcus' tilfredshet. La Vida-fonten har blitt romslig, åpen og vennlig. For å understreke produktets personlighet ytterligere omkranses flasken av et chilensk dikt som er en hyllest til livet og kjærligheten. Ser du nøye etter vil du se et ikon nederst på flaske som illustrerer et dansende par som former et lite hjerte. De klare fargene på kapslene og det lille ikonet hjelper forbruker å skille de tre forskjellige variantene fra hverandre.

I juryens begrunnelse for å gi La Vida serien Merket for God design, heter det blant annet:
Logoen er frisk og livlig, og bruken av tre farger for å skille druetypene er vellykket gjennomført med en klar signaleffekt. Diktet som er trykket som mønster i bakgrunnen rundt flaskens form gir en attraktiv tilleggsverdi.

Merket for God Design er den ledende utmerkelsen for design i Norge. Denne utmerkelsen er et kvalitetsstempel og et synlig bevis på at Arcus og dyktige designere har lagt et godt grunnlag for en lys fremtid en kjent merkevare.

La Vida på polet:
 w Copa Con Gusto 2004 (41929) (BiB 3 liter)
 w La Vida Syrah (50032) (BiB 3 liter)
Aase hjelper deg: Få polets beste kjøp sendt rett til din mobil
Annonse

Aase hjelper deg: Få polets beste kjøp sendt rett til din mobil

Du står på polet og vet ikke hva du skal velge. Fortvil ikke, for hjelpen er nær: Bestill vår sms-tjeneste og du får tilsendt to ukentlige tips om viner som allerede står i polhyllene.

Les hele saken

Artikler detail - section 11

Når beaujolais nouveau er vel over, er det tid for å gå tilbake til ekte vare
+
Godbiter i pollisten

Når beaujolais nouveau er vel over, er det tid for å gå tilbake til ekte vare

Det er ikke til å komme fra at det er med beaujolais fra de 10 cru-ene, at det blir spenning. Og denne for Norge nye produsenten overbeviser stort.

Les hele saken

Artikler detail - section 11 Dagens rett

Super syrah i flere innpakninger – på et pol nær deg
+
Ukens vin

Super syrah i flere innpakninger – på et pol nær deg

Tre virkelig gode syraher servert på ulike måter, men fra samme magiske hånd.

Les hele saken

Artikler detail - section 11 Dagens rett 2

Credo på Nasjonalbiblioteket er en unik satsing på matkulturformidling
+

Credo på Nasjonalbiblioteket er en unik satsing på matkulturformidling

Heidi Bjerkans Credo har gjenoppstått i sin tredje og helt nye versjon på Nasjonalbiblioteket i Oslo, hvor formidling av ekte matkultur er hovedmålet – og det for alle budsjetter.

Les hele saken

Artikler detail - section 11 Ukens vin

Juleskinke og rødkål i paien er kjempegodt
Dagens rett

Juleskinke og rødkål i paien er kjempegodt

Har du rester igjen etter førjulsfesten, er det en pai du skal lage. Prøv bare denne oppskriften selv med juleskinke og rødkål.

Les hele saken
Forsiden akkurat nå
Når beaujolais nouveau er vel over, er det tid for å gå tilbake til ekte vare
+
Godbiter i pollisten

Når beaujolais nouveau er vel over, er det tid for å gå tilbake til ekte vare

Det er ikke til å komme fra at det er med beaujolais fra de 10 cru-ene, at det blir spenning. Og denne for Norge nye produsenten overbeviser stort.

Les hele saken

Forsiden akkurat nå - 2

Super syrah i flere innpakninger – på et pol nær deg
+
Ukens vin

Super syrah i flere innpakninger – på et pol nær deg

Tre virkelig gode syraher servert på ulike måter, men fra samme magiske hånd.

Les hele saken

Forsiden akkurat nå - 3

Disk opp med unike hvitviner til den norske sjømaten
+
Godbiter i pollisten

Disk opp med unike hvitviner til den norske sjømaten

Det som gjør dem så spesielle er at de er laget av druer som kunne vært brukt til den letteste sherrystilen, men uten spritforsterkning.

Les hele saken

Forsiden akkurat nå - 4

Denne knusktørre boblevinen har tatt Norge med storm
+
Ukens vin

Denne knusktørre boblevinen har tatt Norge med storm

Med en pris på 189,90 er den blitt en «go-to»-vin for mange på jakt etter noe som både er rimelig og ikke minst godt.

Les hele saken

Forsiden akkurat nå - 5

Glad i musserende vin? Smak forskjellene og finn din favoritt!
Matkurs og vinkurs
Vinsmaking lørdager kl. 14.30 i Oslo

Glad i musserende vin? Smak forskjellene og finn din favoritt!

Er du nysgjerrig på hva som faktisk er forskjellen på musserende viner? Denne ettermiddagen får du muligheten til å smake 6 ulike musserende viner. En perfekt vinsmaking for vennegjengen!

Les hele saken

Forsiden akkurat nå - 6

Credo på Nasjonalbiblioteket er en unik satsing på matkulturformidling
+

Credo på Nasjonalbiblioteket er en unik satsing på matkulturformidling

Heidi Bjerkans Credo har gjenoppstått i sin tredje og helt nye versjon på Nasjonalbiblioteket i Oslo, hvor formidling av ekte matkultur er hovedmålet – og det for alle budsjetter.

Les hele saken
Få ukentlig nyhetsbrev fra Apéritif rett i innboksen din Hver søndag får du de mest leste sakene fra Apéritif
Les mer om de andre nyhetsbrevene våre her