Matkurs i Stavanger 24. januar

Mestre kunsten å lage hjemmelaget pasta
Foto: (Nord Matstudio)

Mestre kunsten å lage hjemmelaget pasta

Er du en ekte pastaentusiast og ønsker du å lære deg å lage deilige italienske pastaretter fra bunnen av? Da har vi den perfekte matopplevelsen for deg!
23 November 2022 - 09:34

På dette lærerike pastakurset får du sjansen til å lage et utvalg av autentiske italienske pastaretter, inkludert pastadeig, gnocchi, sesongens fylte ravioli, en deilig tomat- eller urtebasert saus og en herlig fløtebasert saus. Erfarne kokker fra Nord matstudio veileder deg gjennom hele prosessen.

Kurset gir deg en grundig forståelse av pastaproduksjonens hemmeligheter. Kvelden starter med en "Show and Tell," der kokker vil vise deg hvordan man lager ravioli-fyll og en av sausene som skal serveres. Deretter vil det bli demonstrert hver teknikk grundig før deltakerne selv får sjansen til å prøve seg, med veiledning underveis.

Et av høydepunktene på kurset er å nyte deilig hjemmelaget pasta rett ved kjøkkenbenken etter hvert som det blir tilberedt. Som en ekstra bonus får du med deg fersk pastadeig med deg hjem, slik at du kan fortsette å imponere familie og venner med dine nye pastakunnskaper.

Etter dette kurset vil du sitte igjen med verdifull kunnskap om:

• Hvordan lage pastadeig fra bunnen av.
  • Forskjell på tørket og fersk pasta.
  • Hvordan lage gnocchi.
  • Hvordan lage fylt pasta.
  • Hvordan koke pasta.
  • Hva som passer til enkle pastaretter.
  • Hvordan velge riktige sauser til ulike pastaretter.
  • Noen av kokkenes beste triks og hemmeligheter for vellykkede pastaretter.
Christian, Rasmus og Simon fra Nord matstudio Foto: Nord matstudio

Kurset blir holdt av Nord matstudio som er grunnlagt av tre gode venner fra Nord-Norge. Etter å ha hatt hver sin kulinariske reise gjennom restauranter, catering, konkurranser og konseptbygging, har de endelig funnet sammen og etablert et flott matstudio i Stavanger hvor de lærer bort sine kokkekunster.

Praktisk informasjon:

• Kurset avholdes hos Nord matstudio på Måltidets hus i Stavanger, et koselig og inspirerende sted for matlaging og læring.
  • Forstykke vil bli lånt ut til alle deltakere.
  • Kursmeny kan variere etter sesong og råvaretilgang for å sikre de ferskeste ingrediensene.
  • Vi anbefaler deg å ha på deg komfortable sko.
  • Du er velkommen til å kjøpe drikkevarer før og under kurset.
  • Vi tar forbehold om nok påmeldte til gjennomføring av kurset.

Bli med på vårt italienske pastakurs og oppdag gleden ved å lage ekte italienske pastaretter. Dette er en flott mulighet til å forbedre dine kulinariske ferdigheter og skape deilige måltider fra bunnen av. Meld deg på i dag og la deg inspirere av smakene fra Italia!

Send en epost til kurs@aperitif.no dersom du eller noen du har bestilt for har allergi. Vi kan dessverre ikke garantere for at alle allergier kan tilpasses i alle kurs.

OBS: Det er ikke angrefrist på dette kurset, ei heller ved sykdom. Det går heller ikke an å bytte kurs eller dato. Ønsker du å gi dette kurset i gave anbefaler vi å kjøpe et gavekort.

Her er løsningen på helgens fiskemåltid: Helgrillet steinbitbilet

Å steke en stor fiskefilet som den av steinbit hel, er perfekt på grillen. Ekstra godt blir det med ratatouille til.

Spareribsene hurtigmarinerer du slik

Spareribs kan være på tallerkenen etter 20 minutter om du velger denne hurtigløsningen. fornøyd.

Denne meksikanske espressodrinken er veldig enkel, men ikke mindre effektfull av den grunn
Ukens drink

Det eneste som trengs er en dobbel espresso og lik mengde av den spanske likøren Licor 43.

Det er lett å forstå hvorfor denne kremkaken er så populær i Mexico

Det er lett å forstå hvorfor denne kremkaken er så populær i Mexico

Etter at den er stekt dynkes den med tre typer melk, kremfløte og to typer kondensert melk. Vi nøyer oss med en , den usøtede Viking-melka.

Prøv denne vrien på fredagsbiffen. Du blir ikke skuffet
Asiatiske biffspyd

Prøv denne vrien på fredagsbiffen. Du blir ikke skuffet

Disse asiatiskinspirerte biffspydene gir en knallavslutning på uka. Prøv denne superenkle oppskriften.

Med disse grillspydene får du en helt annen smaksopplevelse

Med disse grillspydene får du en helt annen smaksopplevelse

San Jeok er en veldig tradisjonsrik koreansk rett som passer utmerket også i et grillmåltid her til lands.

Utforsk 4 stiler chardonnay kombinert med småretter
Vinsmaking i Oslo 24. mai