Vinn kake- og champagnebok for 898 kroner

Deltar du i Apéritifs julekalender-quiz, kan du vinne den prisbelønte bakeboken Slikkepott samt storverket Duften av Champagne.
21 Desember 2013 - 02:00

Ved å klikke på knappen nedenfor kommer du til dagens utgave av Apéritifs julekalenderquiz.
Og hver dag får du servert tre nye mat- og drikkerelaterte spørsmål.

Totalt er det 35 premier å vinne til en total verdi av 66.000 kroner.

Dagens premie er bøkene "Slikkepott" (Lise Finckenhagen) og ”En duft av Champagne” (Richard Juhlin) (verdi kroner 898).

Lise Finckenhagen, Slikkepott
En av Norges desidert fremste kokker byr på nærmere hundre kakeoppskrifter som smaker og dufter av krydder, frukt, bær og eleganse. Dette er en usedvanlig vellykket og inspirerende bok om kakebaking, uten tvil den beste på mange år.
Illustrasjonene er inviterende og appetittvekkende, tekstene lettfattelige og fulle av overskudd.

Boken er finalist til Årets kokebok 2013.
Verdi: Kr. 399,-

Richard Juhlin: En duft av Champagne
Verdens fremste champagneekspert Richard Juhlin tar oss med på en fascinerende reise, med sin berømte nese som veiviser. Vi skal til det geografiske området Champagne, men også gjennom den myteomspunne historien til vinen som bærer områdets navn. Juhlin er verdensberømt for sin ekstreme luktesans og hukommelse og her byr han på den mest omfattende gjennomgangen av distriktet Champagne og vinene derfra som noen gang har kommet i bokform. Åtte tusen champagner - og produsentene som står bak dem - er testet og vurdert. Boken byr på alt du behøver å vite om champagnesmaking, jordsmonn, druesorter, stilarter og ikke minst glamouren som omgir denne fasjonable drikken. Juhlin deler sine erfaringer på en personlig og filosofisk måte og viser deg hvordan du kan trene opp luktesansen. Boken er rikt illustrert.
Verdi: Kr. 499,-

OBS! Du kan gjerne ta våre quizer uten å være innlogget som bruker av Apéritif, men da er du dessverre ikke med i premietrekningene.
Logg inn eller registrer deg som ny bruker her.

Ta de tidligere quizene og få ekstra vinnersjanser i nyttårsquizen

Husk også at selv om du kommer sent inn i kalenderquizen, kan du likevel ta de tidligere dagsquizene i vår julequizkalender. Seks dager med korrekt besvarte dagsspørsmål gir deg én ekstra vinnersjanse i den aller siste quizen som går i perioden 25. - 31. desember. Med andre ord kan du oppnå hele fire ekstra "bonuslodd" og dermed femdoble dine vinnersjanser. Hovedpremien der er en stor gavepakke med utstyr og bøker for den mat- og vininteresserte.

Informasjon om tidligere quizer får du etter å ha tatt dagens quiz, eller her!

Tips: Svar på spørsmålene vil du som regel lettest finne på Apéritifs eller premieleverandørens sider.

Vinnerne trekkes innen én uke og annonseres her. Premiene sendes ut direkte fra leverandørene etter nyttår.

Premieoversikt Apéritifs julekalenderquiz

Bare utseendet til disse rosévinene frister til utforskning

By på en hjemmelaget pizza med bare grønnsaker

By på en hjemmelaget pizza med bare grønnsaker

Intet er vel bedre enn hjemmelaget pizza - også den helt uten kjøtt. Rykende fersk fra stekeovnen, har de pizzasteinplate, blir bunnen enda sprøere.

Bare utseendet til disse rosévinene frister til utforskning

Det er utrolig hvor mye smak det er i sjampinjong - spesielt når den får spille hovedrollen som her

Pasta og sopp er en utprøvd og utvilsomt vellykket kombinasjon på kjøkkenet. Med fløte eller creme fraiche i tillegg er du i mål.

Smak unike viner sammen med vinmakeren
Vinsmaking i Oslo 5. juni

Smak unike viner sammen med vinmakeren

Den 5. juni kan du smake viner til småretter med sjømat og få et eksklusivt møte med den karismatiske vinmakeren, Leopardo Felici.