Whiskysmaking 13. november - The Dalmore Masterclass Tasting

En Masterclass smaking er ikke annet enn lærerikt og underholdende! Master Distiller Richard Paterson fra Whyte & Mackay Ltd guider deg gjennom en kveld med masse humor, kunnskap og en virkelig genuin og engasjerende entusiasme for sine produkter. Og du f
31 Oktober 2003 - 10:56

Richard Paterson er flere ganger kåret til den gjeve og høythengende "Blender of the Year Award", senest i 2003. Han har også blitt utnevnt til den mest prestisjetunge utmerkelsen i brennevinets verden - "International Distiller of the Year 2001" og bransjens egen "Outstanding Achievement in the Scotch Whisky Industry Award".

Richard har demonstrert entusiasme og forpliktelse til skotsk whisky i mer enn 30 år. Hans underholdende og entusiastiske stil, hans oppslagsverk-lignende kunnskap og påvirkning på publikum verden over har gitt ham en stor skare av tilhengere og et meget godt rykte.

På denne Masterclass-smakingen vil du få muligheten til å smake The Dalmore Single Highland Malt i flere forskjellige utgaver, fra nydestillert til flasketappet, en meget lærerik prosess som gjør deg i stand til å oppdage innflytelsen de forskjellige aromaene har til hverandre.

Whyte and Mackay består av i alt 4 malt destillerier, Dalmore, Isle of Jura, Fettercairn og Tamnavulin samt eget grain distillery i Invergordon. Eksport til ca 120 land worldwide og har en produksjonskapasitet på ca. 40 000 000 liter pr. år. Deres 5  hovedmerker er Whyte and Mackay Blended, Isle of Jura Single Malt, The Dalmore Single Malt, Glayva og Valdivar Vodka.

I tillegg til The Dalmore vil det bli presentasjon og smaking av alle whiskyer fra Whyte and Mackay Ltd som er tilgjengelige i Norge.

Følgende 12 whiskyer står på kveldens smakeprotokoll:

Blended:
Single malt:
Whiskylikør:
Ikke tilgjengelige i Norge:
w The Dalmore 21 YO
w The Dalmore Cigar Malt
w Isle of Jura Superstition
w Isle of Jura 16 YO

Seminaret er nå avholdt

Tid: 13. november 2003 kl. 19.00
Pris: kroner 395 inkl. mva
Sted: Kommunenes Hus,
Haakon VIIs gt. 9, 0161 Oslo.

Ring Apéritif på 902 04 834 dersom du ikke finner frem.

Seminaravgiften betales til Bankkontonr. 7023 05 45705, Apéritif Nett, Furuveien 39c, 0678 Oslo. Merk innbetalingen med 131103. Dersom du melder deg på eller betaler senere enn fem dager før arrangementet må du huske å ta med kvittering. Melder du deg av etter avbestillingsfristen 08.11.03 kl. 23:59 refunderer vi ikke deltakeravgiften.
NB! Innbetalinger uten forutgående registrering/påmelding kan dessverre ikke påregnes som gyldig påmelding.
Spørsmål? Ring 22 98 86 00 eller send en mail.

Bare utseendet til disse rosévinene frister til utforskning

By på en hjemmelaget pizza med bare grønnsaker

By på en hjemmelaget pizza med bare grønnsaker

Intet er vel bedre enn hjemmelaget pizza - også den helt uten kjøtt. Rykende fersk fra stekeovnen, har de pizzasteinplate, blir bunnen enda sprøere.

Bare utseendet til disse rosévinene frister til utforskning

Smak unike viner sammen med vinmakeren
Vinsmaking i Oslo 5. juni

Smak unike viner sammen med vinmakeren

Den 5. juni kan du smake viner til småretter med sjømat og få et eksklusivt møte med den karismatiske vinmakeren, Leopardo Felici.