ingredienser

Oppskrifter som inneholder løk, hakket

Oppskriftstype

Ingredienser

• placeholder
    5 minutter

• 1 time

Helt kjøttfri lasagne med grønnsaker som smaker fantastisk. Retten er litt tidkrevende, men den tar det igjen på smaken.

• placeholder
    4 timer 10 minutter

Denne supertrendy retten er en gammel tradisjon fra Jalisco, Mexico.

• 6 timer 15 minutter

Denne gryten er inspirert av den vestafrikanske gryten maafi. Den kan varieres i det uendelige, ved å for eksempel tilsette andre rotgrønnsaker, kylling, lam eller annet protein. I denne oppskriften lages gryten i en crockpot / slow cooker, men du kan også bruke en vanlig gryte.

• 3 timer

Frijoles refritos serveres med nachos chips, men kan også brukes som en rett i seg selv. Hvis du ønsker den vegetarisk, må du bruke olivenolje.

• 30 minutter

Filet av storsei fortjener en helt annen plass på luksusskalaen enn den har i dag. Prøv denne oppskriften med stekt seifilet med deilig løksmør og potetstappe.

• 40 minutter

Om du så bare har 20 minutter, kan vi love en god og het opplevelse med chili con carne. Legger du på ytterligere 20 minutter, får du selvsagt enda for innsatsen.

• 20 minutter

Vi har kalt retten hverdagspizza. Ganske enkelt fordi bunnen består av pitabrød. Dermed er pizzaen klar på 20 minutter. Følg den enkle oppskriften.

• 45 minutter

Krabbe og lasagne passer det sammen? Det gjør det avgjort og vi kan love deg at det smaker himmelsk. Her er oppskriften.

• 1 time 20 minutter

Det er ikke bare i Norge vi liker koteletter, for dette er en av de store klassiske rettene i Sveits. I denne retten er det faktisk grønnsakene som gjør jobben.

• 25 minutter

Her har du oppskriften på en tacograteng med kjøttdeig av svin og tacosmak Dette er kjapp hverdagsmat for hele familien.

• 3 timer

Hønsekjøtt er en svært anvendelig ingrediens på kjøkkenet. Denne flotte råvaren trenger bare tid og kjærlighet. Som i denne oppskriften med hønsesuppe med melboller.

• 30 minutter

Her får du oppskriften på fondue, men ikke bare det. Her er forslag til tilbehøret som pesto og sauser.

• 20 minutter

Denne deilig og fargerik suppen med grønnsaker og hvitløk vil garantert bli tatt i mot som middag på en kald dag.

• 45 minutter

Smaksmettede supper kan spises til alle døgnets måltider, og hvis du lager en stor porsjon kan du ha suppen over flere dager. Om du ikke har røde linser kan du fint bruke andre linsetyper.

• 1 time

Provenceinspirert laks er en så smaksrik rett at du glemmer helt laksens hverdagslige stempel. Frisk hvitvin i glasset bidrar ytterligere.

Akkurat nå er makrellen på sitt aller beste
Grillet makrell med sitroncouscous, grillet paprika og squash

Akkurat nå er makrellen på sitt aller beste

Vi har gitt den store sommerfisken, makrellen, internasjonalt og sesongriktig følge i denne retten.

Kyllinglårene er det beste på kyllingen - når de får litt drahjelp som her

Kyllinglårene er det beste på kyllingen - når de får litt drahjelp som her

Kyllinglår som marineres noen timer i lime blir ekstra gode - bare prøv denne oppskriften.

Se alt det gode du kan lage med makrell
Oppskrifter makrell

Se alt det gode du kan lage med makrell

Denne råvaren som er blant de billigste i fiskedisken, er på sitt beste nå og kan trylles med på kjøkkenet. Her finner du mange fristende oppskrifter.

By på en vårlig og veldig lettlaget pastarett

By på en vårlig og veldig lettlaget pastarett

1. mai er for mange første vårdag. Med gode værmeldinger i vente, er det mange som vil tilbringe mest tid ute. Med denne pastaretten til middag, blir det tid til alt.

Smak uforglemmelig mat og viner fra California i Oslos eldste trevilla
Winemakers Dinner 30.mai i Oslo

Smak uforglemmelig mat og viner fra California i Oslos eldste trevilla

Vi byr på fabelaktige viner fra California kombinert med utsøkt mat i historiske omgivelser den 30. mai.

Gjør som brasilianerne - sørg for feststemning med caipirinha
Ukens drink

Gjør som brasilianerne - sørg for feststemning med caipirinha

Caipirinha betyr «liten mann fra landet» og er Brasils nasjonaldrink. Den lages av cachaça som er laget på samme måte som mye rom. En sterk, men likevel frisk drink som derfor er manges favoritt.