ingredienser

Oppskriftstype

Ingredienser

• 30 minutter

Pærer smaker herlig som de er. Men du smaker også deilig når du lager en chutney av de.

• 20 minutter

Det finnes få oppskrifter på som kan måle seg med denne når det gjelder tidsbruk. Det er ingenting i veien for å la skiver av godt brød gjøre jobben som pizzabunn. Det er god ressursutnyttelse og aller viktigst: det smaker kjempegodt.

• 1 time 20 minutter

Du må prøve denne oppskriften på potetlasagne hvor aubergine spiller en sentral rolle. En ekte vegetarrett.

• 30 minutter

Bruk squash og lag en rett det smaker fransk av. Squash provencale er en ekte vegetarrett. Her er den enkle oppskriften du kommer til å benytte flere ganger.

• 20 minutter

Club sandwich er en klassiker til lunsj. En skikkelig godbit, saftig med kyllingfilet, bacon, tomat, salat, majones og toastbrød.

• 30 minutter

På disse grillspydene bruker du laks og kamskjell. Tilbehøret kommer opprinnelig fra Libanon. Tabbouleh er en salat laget med byggris.

• 20 minutter

Her har du oppskriften på en salat som kommer til å gi deg minner om Hellas som du og dine vil sette stor pris på. Her er oppskriften.

• 30 minutter

Server ovnsbakt skrei med middelhavssmaker. Hvitløk og tomat hører selvfølgelig med. Kjapt å lage og smaker fortreffelig.

• 50 minutter

Alle liker fisk hvis de bare får den servert på rett måte. Det gjelder til og med lettsaltet torsk. Som egentlig er en sterkt undervurdert råvare. Her i tomatform.

• 40 minutter

Denne oppskriften er en av de mest barnevennlige som finnes. Et supert alternativ midt i uka. Prøv ostegratinerte grønnsaker og fisk i form.

• 40 minutter

Om du så bare har 20 minutter, kan vi love en god og het opplevelse med chili con carne. Legger du på ytterligere 20 minutter, får du selvsagt enda for innsatsen.

• 1 time

Her oppskriften på en salsa som ikke brenner på tunga. Server den til fredagstacoen sammen med nachos eller som tilbehør til pølser, og annen grillmat.

• 30 minutter

Ostefylte minitortillas med salsa smaker herlig. Følger du oppskriften servere du et festmåltid som de lager det i Mexico.

• 15 minutter

Burger eller taco? I dag behøver du ikke velge en gang. Trår du til med hjemmelagde burgerbrød og egenmekket dressing, blir det fest i stua med Tacoburger.

• 20 minutter

Norske kamskjell regnes blant verdens. I denne retten skal de på grillen og serveres med en deilig salsa.

• 20 minutter

Fylt loff er super mat å dele med venner,på piknik eller hjemme. Passer også utmerket som en del av et koldtbord eller frokostbuffet.

By på en vårlig rett fra grillen: laks med asparges og sennepsmousseline

By på en vårlig rett fra grillen: laks med asparges og sennepsmousseline

Lakseskiver klare til å legge på grillen er en populær ingrediens i fiskedisken. Med asparges og en fyldig og syrlig saus, blir det innetier.

Å lage søndagsmiddagen i en terracottagryte er rett og slett genialt

Å lage søndagsmiddagen i en terracottagryte er rett og slett genialt

Bruker du skiver av lammelår, får du en usedvanlig smakfull gryterett som ikke krever mer enn noen strakser av forberedelser.

Utforsk 4 stiler chardonnay kombinert med småretter
Vinsmaking i Oslo 24. mai

Utforsk 4 stiler chardonnay kombinert med småretter

Gi helgen en pangstart – med 4 deilige viner og 4 småretter i perfekt harmoni, guidet av en førsteklasses lærer gjennom hele kvelden.

Er pina colada det beste du vet, vil du garantert like denne martini-utgaven
Ukens drink

Er pina colada det beste du vet, vil du garantert like denne martini-utgaven

Det går mot stadig lysere tider, og med det kommer lysten på tropiske drinker. Her får du en forsmak med en forholdsvis mild martiniversjon av pina colada.