Aperitif
Fortsatt størst og best om mat og drikke

Ingen andre nettsteder kan tilby så mange tjenester for de som er glad i mat og drikke
01 Januar 2015 - 01:00

Aperitif.no er en endeløs suksesshistorie. Selv etter mer enn 25 år på markedet er det ingen som truer posisjonen som Norges største formidler av stoff om mat og drikke på nett. Og den positive utviklingen fortsetter:

Solid vekst i både sidevisninger og unike brukere og bedre annonseplasseringer har gitt økt effekt for våre annonsører. I 2023 fortsetter utviklingen av aperitif.no og våre nyhetsbrev til det beste for både brukere og annonsører.

Stor nytteverdi
Antall unike brukere pr. måned har passert 800 000 på en vanlig måned. I høysesong som jul, samt påske og 17. mai ligger den på rundt 1 millione. I 2022 hadde vi 6,4 millioner unike brukere og 20 millioner sidevisninger. I 2022 er den månedlige trafikken målt i sidevisninger på nærmere 1,5 til 3 millioner.

Apéritifs omfattende innhold med Kokebok, med over 20 000 oppskrifter og drikkeforslag til, Pollisten og Bartender samt vel tilrettelagt redaksjonelt stoff med stor nytteverdi i spissen, er bakgrunnen for suksessen.

Leserundersøkelser bekrefter dette, vi scorer spesielt høyt på nytteverdi, troverdighet, tydelig innhold og et språk som er lett å forstå.

Nyhetsbrev som treffer
Alle leser e-post – hele tiden! På jobben, på bussen, foran tv-en. Innboksen er med over alt, og Apéritifs nyhetsbrev er blitt en viktig markedsføringskanal for mange annonsører. Ukentlig sender vi ut 365 000 nyhetsbrev til 75 000 unike brukere. Dagens rett, Ukens kake, Ukens vin, Ukens drink, for å nevne noen. I 2023 vil vi sende ut 22 millioner nyhetsbrev.

Mobilen og nettbrett er den nye kokeboken
Bruken av håndholdte enheter og særlig mobil er en viktig bidragsyter til trafikkveksten.

Mobil står for 75 prosent av antall unike brukere i 2022.

Nye annonseformater på mobil gir våre annonsørene bedre kampanjeresultater. Selvfølgelig har sidene våre responsiv design.

Samarbeidspartnere: MSN.no, startsiden.no og sol.no

Kilder: Google Analytics, UserReport, SendGrid

Annonsesalg nett - Forbrukerrettet annonsering:
Jan H. Amundsen
E-post: jan.amundsen@aperitif.no

Annonsesalg B2B og andre kommersielle henvendelser:
E-post: jan.amundsen@aperitif.no

Lovlig alkoholreklame i nyhetsbrev til bransje:

Hver fjortende dag sender aperitif.no ut et nyhetsbrev til dem som arbeider i hotell- og restaurantbransjen. I nyhetsbrevet er det lovlig å annonsere for alkoholdige drikker. Også andre leverandører til hotell- og restaurantbransjen treffer målgruppen sin meget godt gjennom dette nyhetsbrevet.

Også på papir
Ansvarlig redaktør: Aase E. Jacobsen 920 27 785
Papirutgaven av Apéritif utgis av Apéritif AS og er fagblad for Norsk Vinkelnerforening. Apéritif er medlem av Fagpressen og har et revisorkontrollert opplag på 4 928 eksemplarer (2022).

Antall lesere er 40 000 ifølge Kantar Media Fagpresse 2022.

Magasinet er kun tilgjengelig for ansatte i bedrifter med skjenkebevilling. Årsaken er at det inneholder annonser for alkoholholdige drikker. Arbeider du i en bedrift som har skjenkebevilling, og med mat og drikke, kan du bestille abonnement her (8 nummer - kr. 998).

Annonser trykt utgave:
MediaTeam, v/ Ellinor Kittilsen
Boks 45, 1371 Asker
Tlf. 908 20 663
E-post ellinor@media-team.no

Annonsepriser og utgivelser Apéritif 2023- trykt utgave:

Last ned komplett prisliste for annonser i Apéritif - trykt utgave 2023

Advertising rates 2023 in English

Abonnementsservice (Artisti):
abonnement@aperitif.no
Telefon: 37 25 22 00 Telefaks: 37 25 22 95

Redaksjon:
Universitetsgata 22, 0162 Oslo
Ansvarlig redaktør
Tlf. 920 27 785.
E-post: aase.jacobsen@aperitif.no

Administrasjon:
Daglig leder
Jan H. Amundsen
E-post: jan.amundsen@aperitif.no

Disse små fristyrstekte tortillaene med krabbe er vanedannende

Den sprø bunnen møter myk og syrlig topping. Du må trolig lage dobbel porsjon, så godt er det.

Siste utgave av Apéritif magasin byr på mye spennende lesestoff

Vi tar deg med til Oslos nye storstue og dens imponerende vinsamling, en perle av en bar i Palma, Mallorca, ser på dansk rom, blir kjent med et "nytt" vinområde på Sardinia og hyller kvinnene.

Terroirtrykket øker i Rioja med enkeltvinmarksviner

Vinene fra Artuke og Artadi er god dokumentasjon på det enorme potensialet Rioja har for å lage viner med karakter fra voksestedet. Enkeltvinmarksviner er kommet for å bli – men det er fortsatt mye å gå på.

Denne superenkle, men også smaksrike suppa har reddet appetitten i generasjoner

Denne superenkle, men også smaksrike suppa har reddet appetitten i generasjoner

Den er så tradisjonsrik at ingen vet når den første gang ble laget, men at den har vært et viktig element i Middelhavskosten i hundrevis av år er hevet over enhver tvil.

Siste utgave av Apéritif magasin byr på mye spennende lesestoff

Nå sendes burgundvin over havet på seilskip

Albert Bichot er første produsent til å sende et lass med vin over Atlanteren med det første moderne seilfraktskipet for denne type gods.

To gull til Bringebærlandet og Aga - og Soli ble Norges beste eplemost for tredje gang

I konkurransen Norges beste drikke, ble fruktvinprodusenten i Ås og sidermakeren fra Hardanger de som fikk flest toppskår.

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif
Klubb

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif

Siden magasinet Aperitif er en del av medlemskapet i Mat- og vinklubben, har vi samlet alle lenkene til de ulike utgavene nedenfor.