Cocktailkurs 18. september i Oslo

Med dette kurset mestrer du verdens mest kjente drinker

Det å lage drinker er lett. Det å lage gode drinker derimot, er en kunst! Heldigvis kan kunsten læres og det gjennom de dyktige bartenderne hos Flyttbar. Ta med familien og venner og lær å lage cocktails som proffene denne høsten.
01 Mai 2021 - 09:50

Det å dra på cocktailbar er en opplevelse i seg selv. Spennende smakskombinasjoner i stilige glass oppleves ofte som en luksus kun tilgjengelig ved en kul bar. Men slik trenger det ikke å være. Med dette morsomme og lærerike kurset under beltet vil du selv kunne komponere de lekreste drinker – og det fra kjøkkenbenken hjemme.

Cocktails ristes til perfeksjon.  Foto: Fredrik Scholze

Konseptet Flyttbar består av profesjonelle bartendere som alle har lang fartstid i bransjen, og ikke minst – ånder og lever for gode smakspresentasjoner. Bli med bak fasaden på de kjente cocktailene. Kurset tar deg innom den cubanske revolusjonen og flaggskipet Daquiri, før turen går videre til high street London og 90-tallets supermodeller. Hvordan var det egentlig espresso martini ble til? Og hva har det med martini å gjøre?

Husk at du som abonnent på Apéritifs Mat og vinklubb får rabatt på dette arrangementet.

Se rabatten lenger ned på siden.

Bartenderne demonstrerer fremgangsmåten for de forskjellige drinkene, før du selv tar shakeren fatt. Og det er selvsagt ikke hvilken som helst shaker heller – på kurset vil du få tilgang på profesjonelt bartenderutstyr, de beste råvarene og selvfølgelig de aller beste triksene for å komponere de ultimate cocktailene som imponerer.

Den perfekte gaven, jobbfesten eller rett og slett spennende tvist på byturen!

Kurset tar utgangspunkt i seks klassiske cocktails som har bestått tidens tann, og som pryder barkart verden over. Du vil blant annet lære å lage Whiskey Sour, Daquiri, og Espresso Martini, for å nevne noen.

Og det beste: Du får selvsagt drikke dine egenkomponerte drinker, stående i en bar med god stemning og likesinnede rundt deg.

Her serveres de lekreste cocktails - laget av deg!  Foto: Fredrik Scholze

Kurset varer i drøye 2,5 timer. I løpet av denne tiden vil du lære å mestre de nødvendige teknikkene, samt lage noen av verdens mest kjente drinker, og ikke minst smake på de deilige kreasjonene du har skapt i glasset. Kurset er intimt med 8 deltakere og to bartendere som gir personlig oppfølging og tilbakemelding.

Kurset foregår rundt en bardisk av den gamle skolen, nemlig Gullbaren på Sentralen.  Denne tidsriktige baren er innredet med historiske detaljer, og er en hyllest til den gamle bankdirektøren som en gang styrte banken. Følg marmortrappa opp til tredje etasje og spaser inn i en helt annen tid.

Velkommen til en spennende og lærerik opplevelse.

Gullbaren på Sentralen

Sørfransk vinkos for hjemmepåsken til en liten penge

Denne økologiske rødvinen finnes dessuten i så å si alle polutsalg – og det til en veldig gunstig pris.

La deg friste av påskens beste oppskrifter med appelsin

La deg friste av påskens beste oppskrifter med appelsin

Påske er skiturer, kos i hytteveggen - og appelsiner. Men appelsiner kan brukes til mye mer enn det. Her får du et knippe oppskrifter med nettopp appelsin.

Påskens lammestek lager du enkelt på grillen
Langtidsgrillet lammebog til påske