Matkurs i Trondheim

Matkurs i Trondheim: Her får du finpusset grillferdighetene dine - og lære deg mye nytt
Foto: (Diane079F)

E.C Dahls Pub og Kjøkkens egne grillmester Andreas Strømsland lærer deg det du trenger å vite. På slutten av kurset får du nyte en deilig treretters middag som du selv har vært med å tilberede.
Julie Helene Amundsen
01 Februar 2020 - 15:34

COVID-19

Grunnet den pågående COVID-19 pandemien er påmeldingen til dette kurset foreløpig stengt. Situasjonen er per nå svært uoversiktlig og det er veldig vanskelig å vite når påmelding vil gjenåpne. Vi er i løpende dialog med våre samarbeidspartnere, og jobber for øyeblikket med å flytte alle kurs berørt av COVID-19 pandemien.

Vi gleder oss til å kunne ta dere i mot på matkurs det øyeblikket det blir mulig, og takker for tålmodigheten i mellomtiden.

Kjøkkensjef Andreas Strømsland ønsker velkommen til en uformell bakgårdsfest med grilling og røyking av mat i fokus.  Med en øl i hånden, røyk og varme i ansiktet så vil du selv være med på å tilberede grillet fisk og røkt kjøtt.

Andreas Strømsland

Grillmat er nordmennenes favoritt på sommeren og det ikke uten grunn. Fisk og kjøtt får en utrolig deilig smak av den høye varmen og røyken som grillen produserer. Her blir det fokus på teknikk og gode smaker. I tillegg viser Andreas hvordan man skal tilberede et helt svinelår i en "smoker". Man får også muligheten til å lære å lage ekte bbq-saus og hvor deilig fisk blir når den er marinert i ekte karibisk jerk.

Dette blir årets artigste og nyttigste matkurs

Når maten er ferdig så inviterer kjøkkenet til bords hvor du får mulighet til å spise den nydelige maten dere sammen har laget.  Her får du lære, og så smake på hvordan ekte grillmat skal være. Da er det ingen grunn til at ikke du skal bli en grillmester i løpet av denne kvelden.

Kurset vil foregå hos E.C Dahls Pub og Kjøkkens som er Apéritifs samarbeidspartner i Trondheim. Kursholder vil bli kjøkkensjef Andreas Strømsland som er født og oppvokst i Nord-Amerika og har bred erfaring fra både inn- og utland. Han har fordypet seg i smokerfaget, lever for ekte håndverk og jobber også mye med tørrmodning av kjøtt.

Vi kan love deg at etter dette kurset kan du lage utsøkt grillmat og imponere alle i omgangskretsen.

Det er fullt mulig å invitere med gjester til middagen, og alle sitter da sammen under måltidet. For gjester til middagen koster menyen kr 545. Drikke er ikke inkludert i kursprisen eller menyen, og selvfølgelig valgfritt. De har øl- eller vin-pakke til kr 445 for dem som ønsker dette til måltidet.

Allergi

Dersom du har allergier må du melde om dette på forhånd. Har du bestilt plass for flere, så står du ansvarlig for å melde om noen i gruppen skulle ha noen allergier. Vi kan dessverre ikke garantere for at alle allergier kan tilpasses i alle kurs.
Eventuelle allergier kan sendes på e-post til
kurs@aperitif.no

EC Dahls Pub & Kjøkkens hyggelige og lune bakgård

Disse små fristyrstekte tortillaene med krabbe er vanedannende

Den sprø bunnen møter myk og syrlig topping. Du må trolig lage dobbel porsjon, så godt er det.

Siste utgave av Apéritif magasin byr på mye spennende lesestoff

Vi tar deg med til Oslos nye storstue og dens imponerende vinsamling, en perle av en bar i Palma, Mallorca, ser på dansk rom, blir kjent med et "nytt" vinområde på Sardinia og hyller kvinnene.

Terroirtrykket øker i Rioja med enkeltvinmarksviner

Vinene fra Artuke og Artadi er god dokumentasjon på det enorme potensialet Rioja har for å lage viner med karakter fra voksestedet. Enkeltvinmarksviner er kommet for å bli – men det er fortsatt mye å gå på.

Denne superenkle, men også smaksrike suppa har reddet appetitten i generasjoner

Denne superenkle, men også smaksrike suppa har reddet appetitten i generasjoner

Den er så tradisjonsrik at ingen vet når den første gang ble laget, men at den har vært et viktig element i Middelhavskosten i hundrevis av år er hevet over enhver tvil.

Siste utgave av Apéritif magasin byr på mye spennende lesestoff

Nå sendes burgundvin over havet på seilskip

Albert Bichot er første produsent til å sende et lass med vin over Atlanteren med det første moderne seilfraktskipet for denne type gods.

To gull til Bringebærlandet og Aga - og Soli ble Norges beste eplemost for tredje gang

I konkurransen Norges beste drikke, ble fruktvinprodusenten i Ås og sidermakeren fra Hardanger de som fikk flest toppskår.

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif
Klubb

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif

Siden magasinet Aperitif er en del av medlemskapet i Mat- og vinklubben, har vi samlet alle lenkene til de ulike utgavene nedenfor.