ingredienser

Oppskriftstype

Ingredienser

• 30 minutter

Du bruker ikke lang tid på å lage en god fiskegryte. Det er masse deilig smak i fisken. Her er den enkle oppskriften.

• 20 minutter

Her kombinerer du det deilige reinskavet med tortilla og masse annet godt.

• 4 timer

Det er slik du skal tilberede pinnekjøttet sier Eyvind Hellstrøm. Følger du hans oppskrift, der du også får med hvordan du skal lage deilig kålrotstappe, blir det garantert suksess.

• 30 minutter

Sei kan brukes på mange måter. Det viser denne retten der mange ingredienser i den tradisjonelle tacoen er byttet ut og gir deg spennende smaker.

• 45 minutter

Denne oppskriften passer utmerket til juleselskapet. Imponer gjestene med ovnsbakt kveite, glasert bacon og en hjemmelaget potetpuré.

• 20 minutter

Denne grønnsaksretten er klart indiskinspirert. Blomkål smaker fortreffelig sammen med ingefær og andre krydder. Og ikke minst det er en vegetarrett.

• 45 minutter

Når du baker rotgrønnsakene, får du ut mer av den naturlige sødmen som kommer av at stivelsen omdannes. Med parmesankrutonger blir suppa enda bedre.

• 30 minutter

Bak terninger av rødbete og kålrot, og sammen med brødkrutonger og litt hvit geitost så får du en mettende og kjempegod salat du gjerne kan servere til middag.

• 1 time 30 minutter

Grønnsakskarbonadene er så kjøttfrie som de kan bli, men ikke mindre saftige og gode av den grunn. Dog ikke helvegetar siden den inneholder så vel egg som ost.

• 1 time

Sildegrynsuppe er en gammel rett. Den er ikke bare kjempesunn - den er også kjempegod. Ta deg tid til å teste ut denne suppen på ditt eget kjøkken og få en ny livrett.

• 3 timer

Bresert beskriver en teknikk der man først bruner råvarene for så å tilsette væske slik at de blir varmebehandlet i gryte under lokk i ovn. Prøv det med kalvebryst og løksaus. Garantert suksess.

• 30 minutter

Lag en deilig suppe med kålrot eller det mange kaller kolrabi. En suppe du kanskje aldri har smakt før, men som du garantert vil lage flere ganger

• 40 minutter

Saftig kyllingkjøtt som med ferske smakfulle rotgrønnsaker det er hva du må prøve. Forsøk denne metoden med å posjere den i god kraft.

• 1 time

Lag en litt annerledes pai med kålrot og snøfrisk. Smaker herlig. Her er oppskriften.

• 3 timer

Dette er en tradisjonell samisk rett. Den tar litt tid å lage. Lag derfor ekstra mye så har du deilig middag flere dager.

• 1 time 10 minutter

Har du ikke elgkjøtt i fryseren, kan du også bruke storfekjøtt som høyrygg. Flatbrød er klassisk følge, men hjemmebakt brød er heller ikke å forakte til denne suppen.

Disse små fristyrstekte tortillaene med krabbe er vanedannende

Disse små fristyrstekte tortillaene med krabbe er vanedannende

Den sprø bunnen møter myk og syrlig topping. Du må trolig lage dobbel porsjon, så godt er det.

Siste utgave av Apéritif magasin byr på mye spennende lesestoff

Siste utgave av Apéritif magasin byr på mye spennende lesestoff

Vi tar deg med til Oslos nye storstue og dens imponerende vinsamling, en perle av en bar i Palma, Mallorca, ser på dansk rom, blir kjent med et "nytt" vinområde på Sardinia og hyller kvinnene.

Nå sendes burgundvin over havet på seilskip

Albert Bichot er første produsent til å sende et lass med vin over Atlanteren med det første moderne seilfraktskipet for denne type gods.

To gull til Bringebærlandet og Aga - og Soli ble Norges beste eplemost for tredje gang

I konkurransen Norges beste drikke, ble fruktvinprodusenten i Ås og sidermakeren fra Hardanger de som fikk flest toppskår.

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif
Klubb

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif

Siden magasinet Aperitif er en del av medlemskapet i Mat- og vinklubben, har vi samlet alle lenkene til de ulike utgavene nedenfor.

Terroirtrykket øker i Rioja med enkeltvinmarksviner

Terroirtrykket øker i Rioja med enkeltvinmarksviner

Vinene fra Artuke og Artadi er god dokumentasjon på det enorme potensialet Rioja har for å lage viner med karakter fra voksestedet. Enkeltvinmarksviner er kommet for å bli – men det er fortsatt mye å gå på.