ingredienser

Oppskriftstype

Ingredienser

• 15 minutter

Kombinasjonen av deilige grønne ingredienser og skalldyr er knallgod. Du trenger bare litt brød ved siden av. Her er oppskriften.

• 40 minutter

Med denne enkle oppskriften vil du imponere også de kresne med dine kokkekunster. Festgryte med kyllinglår blir garantert en suksess.

• placeholder
    40 minutter

• 2 timer

Få ting smaker bedre enn en skikkelig lammestek. Når du tillegg fyller den med sennep og persille når steken nye høyder.

• 5 minutter

Skal du ha venner på besøk anbefaler vi deg sterkt denne deilige retten med lam. Du får garantert jubel rundt bordet.

• 40 minutter

Denne sausen er enkel å lage, men det går ikke utover smaken. Bruk den både til fisk og kjøtt.

• 30 minutter

Choronsaus er en béarnaisesaus som er tilsatt litt tomatpuré. Den smaker deilig til for eksempel en kalkunfilet i kombinasjon med skalldyr.

• 15 minutter

Det finnes knapt noe bedre på sensommeren enn krabbe. Når du lager en herlig salat av den blir den raskt familiens favoritt.

• 20 minutter

Dette lammespydet er uhyre enkelt å lage, men ikke mindre smaksrikt av den grunn. Prøv denne oppskriften.

• 30 minutter

Blåskjell og pommes frites - moules frtes - er en belgisk storfavoritt. Her er oppskriften.

• 15 minutter

Slik lager du enkelt rødvinssaus på bare 15 minutter.

• 20 minutter

Dette er snadder for alle, store som små. For deg som grillmester overbeviser du i løpet av 20 minutter.

• 10 minutter

Her får du oppskriften på en enkel sjysaus med pepper. Sausen er anvendelig til mange retter.

• 20 minutter

I kveld blir det biffsnadder. Og selvsagt er det bearnaisesaus til. Eller bearnes som ordboka vil ha oss til å skrive. Uansett dette smaker kjempegodt.

• 1 time

Provenceinspirert laks er en så smaksrik rett at du glemmer helt laksens hverdagslige stempel. Frisk hvitvin i glasset bidrar ytterligere.

• placeholder
Slik baker du årets første rabarbrakake

Slik baker du årets første rabarbrakake

Har du rabarbra i hagen, er det bare å begynne å bruke den. Og har du ikke, finnes friskplukket rabarbra i fruktdisken.

Det er nå du skal drikke champagne – denne er faktisk knallgodt priset

Det er nå du skal drikke champagne – denne er faktisk knallgodt priset

Champagne fortjener en annen skjebne enn å bli sablert og bøttet ned. Med denne får du en veldig god matvin som i tillegg er direkte billig.

Felice Capasso til bartender-VM for Norge

Mannen bak Sesto Senso Academy som så langt har utdannet 350 bartendere, er dermed Norges beste bartender 2024.

Dette er de beste alkoholfrie drikkene du finner på polet
Tester
Alkoholfritt

Dette er de beste alkoholfrie drikkene du finner på polet

Når du likevel er på polet, kan du kjøpe med deg noen gode alkoholfrie alternativer laget av norskdyrket frukt, av importerte bær, musserende te, imponerende vin - eller øl - alle helt uten.

Blåmuggost på burgeren er manges favoritt. Finn ut hvorfor
Bluecheeseburger med coleslaw-tomatsalsa

Blåmuggost på burgeren er manges favoritt. Finn ut hvorfor

Saftig burgerkjøtt og smakskraftig ost er som hånd i hanske. Og nesten vanedannende godt. Prøv denne enkle oppskriften.

Dette er ett av flere fantastiske øl fra et av Norges aller beste bryggerier
Tester

Dette er ett av flere fantastiske øl fra et av Norges aller beste bryggerier

Store flasker og stor kompleksitet gjør at Nøgne Øs satsing på fatlagret øl konkurrerer med så vel vin til maten som med utenlandske forbilder.