Vin
Lag din digitale vinkjeller
Foto: (Thomas Demarczyk)

Lag din digitale vinkjeller

I din egen digitale vinkjeller kan du lagre opplysninger om de vinene du har spart på eller har smakt. Uansett hvor i verden du måtte befinne deg, kan du logge deg inn og legge inn nye opplysninger eller nye viner.
30 Juni 2020 - 14:00

Nå har du tilgang til din egen digitale vinkjeller på nettet der du kan lagre opplysninger om de vinene du har spart på eller har smakt. Uansett hvor i verden du måtte befinne deg, kan du logge deg inn og legge inn nye opplysninger eller nye viner.

Det blir selvfølgelig enklere å huske hva du mente om de forskjellige vinene du har smakt og lettere å holde orden hvis du lagrer vin. Er du på ferie kan du logge deg på internett, hente opp din egen kjeller og legge inn det du vil huske om vinen eller brennevinet du har smakt. Best av alt, det er selvfølgelig gratis.

Hvor mange flasker har jeg?

Foruten å legge inn tradisjonelle opplysninger om vintype, navn, årgang, pris, område og land, kan du lagre opplysninger om hvor mange flasker du har i "kjelleren" av ulike slag, når den bør drikkes, til hva slags mat den passer og hva den kostet. Dessuten og ikke minst kan du selvfølgelig legge inn dine smaksnotater.

Andres meninger også

Men ikke bare dine egne meninger om vinen er det plass for, også hva aviser og tidsskrifter har skrevet om vinen kan du enkelt legge inn med poeng, stjerner eller terningkast. Med enkle tastetrykk ser du umiddelbart hva du har av info om viner innenfor valgt kriteria, det være seg vintype, land, område og årgang.

Her kan du registrere deg

Du bør utnytt alle de gode mulighetene i Mine sider

Din egen kokebok med oppskrifter
Din online kokebok er din private som du kan logge deg på hjemmefra, på jobben og hos venner. Du får handleliste tilsendt på epost hvis du ønsker det. Din personlige kokebok er alltid tilgjengelig.

Du har også din egen Bartender
Den er din private og hvor du kan ta vare på alle de drinkoppskriftene du ønsker å beholde. Legg til oppskrifter med et klikk fra aperitif.no

Ta vare på dine Favoritter
Husker du navnet på den gode vinen, ølet eller brennevinet du drakk for tre uker siden? Eller vil du huske navnet på Ukens vin fra aperitif.no slik at du kan kjøpe den neste uke? Her er løsningen som husker for deg

By på en hjemmelaget pizza med bare grønnsaker

Berlins mest politiske Michelin-restaurant med hyper-kortreist profil og mobilforbud

Nobelhart & Schmutzig har som mål å dokumentere den nordøstre delen av Tysklands. Med en svært variert vinliste, en god dose teater og en sjenerøs mengde klubbatmosfære, tilbys i tillegg en unik pakke på Berlins store restaurantscene.

Ukens drink

Feir våren med en gyllengrønn drink - og ta samtidig en vårsjau i barskapet

For har du en flaske av den irrgrønne syrlige eplelikøren, gjør den en hederlig jobb sammen med amerikansk whiskey og litt lime.

Reinsdyrfilet er noe av det lekreste du kan servere

Reinsdyrfilet er noe av det lekreste du kan servere

Det møreste kjøttet av alle er reinsdyrfileten. Den fortjener det beste følget, og det er faktisk veldig lett å lage.

En klassisk rett med flyndrefilet i ruller smaker alltid godt

En klassisk rett med flyndrefilet i ruller smaker alltid godt

Det er kanskje sjelden du plukker med deg flyndre fra fiskedisken. Det er det altså all grunn til å gjøre noe med.

I dag kommer søndagsmiddagen fra en gryte
Biffgryte med grønnsaker

I dag kommer søndagsmiddagen fra en gryte

En lettlaget kjøttgryte som denne er perfekt søndagsmiddag når du har mest lyst til å tilbringe dagen utendørs.

Torskemiddagen blir vårlig grønn og full av smak med denne oppskriften

Torskemiddagen blir vårlig grønn og full av smak med denne oppskriften

Retten klarer seg utmerket godt med bare torsk og salsa verde. Men kjører du løpet helt ut, blir du rikelig belønnet.

Ukens drink