Valentines All Day Drinks

Om du velger å gjøre stas på kjæresten ute eller hjemme, kommer deilige og pirrende drinker godt med. Her er fire gode forslag fra Bølgen & Moi Briskeby.
12 Februar 2004 - 12:37

Her finner du Apéritifs Bartender med mange flotte drinkoppskrifter.

Valentines Passion Breakfast

Fremgangsmåte

Ha et halvt glass friskpresset eplejuice, saften av en appelsin og to ringer ananas (kuttet i biter) i en blender. Tilsett kjøttet av én pasjonsfrukt og kjør sammen i ca 10 sekunder. Hell over i et langt glass fyllt med is.
Til garnityr har jeg (selvfølgelig) brukt kjærlighetsfrukt (Lichi).

Denne drinken er alkoholfri og full av sunn frukt og juice. Den passer derfor perfekt til frokost på sengen som en verdig start på denne dagen. Du kan gjerne variere denne drinken med annen frukt eller juice, men husk pasjonsfrukten. Det er jo det denne Valentinesdagen handler om.

Josephine's Will She Or Won't She Martini

Fremgangsmåte

Denne drinken krever litt forarbeid; Den består av vodka, tilsatt rosenblad og en liten smule kanel. La den stå en tid til smaken har markerer seg (ca. én uke). Deretter legges den på frys. Når tiden er inne er det bare å helle vodkaen (6cl) oppi et avkjølt cocktailglass og garnere med friskt rosenblad.

Denne klassiske Martini- varianten er som skapt for anledningen og passer utmerket som apéritif til en romantisk middag. Det er nesten  som å være på first-date igjen, eller er det kanskje det..? Uansett;  Will she or won't she?

Ruby Valentine

Fremgangsmåte

Alle ingrediensene shakes og siles i et avkjølt cocktailglass. Til garnityr har jeg brukt en halv skive grapefukt med et ananas- blad  i gjennom.

Etter en deilig middag, med alt som hører til, er intet bedre en myke ord og gode drinker. Se øynene hennes glitre idet du gir henne denne eksotiske edelstenen. Hvem trenger diamanter nå!

Long Kiss Goodnight

Fremgangsmåte

Her kreves også litt forarbeid; Ta en god flaske vodka og tilsett et par vaniljestenger (splittet på langs). Etter 3-4 dager har den fått et kraftig vaniljepreg og kan da legges på is.

Når tiden er inne tar man 8-10 friske bringebær og mudler dem i et shakerglass. Tilsett 4cl vaniljevodka og is. Drinken shakes og siles i et stort, avkjølt shotsglass (helst pousse-café).

Avslutt kvelden med å dele denne. Ord har gjort sitt og ører er myke og varme. En liten smak hver, før... - the long kiss goodnight.

Bare utseendet til disse rosévinene frister til utforskning

By på en hjemmelaget pizza med bare grønnsaker

By på en hjemmelaget pizza med bare grønnsaker

Bare utseendet til disse rosévinene frister til utforskning

Smak unike viner sammen med vinmakeren
Vinsmaking i Oslo 5. juni

Smak unike viner sammen med vinmakeren

Den 5. juni kan du smake viner til småretter med sjømat og få et eksklusivt møte med den karismatiske vinmakeren, Leopardo Felici.