Drikke
Whiskykurs 7. oktober i Oslo - Skottlands single malts vs Irlands beste whiskeyer

Er du en ihuga whiskyelsker? Whiskyekspertene Chris Maile og Stephanie Ruane tar oss med på en smaking av noen av de beste whiskyene fra Skottland og Irland.
17 Juli 2013 - 22:50

Dette får du smake: 6 utvalgte whiskyer fra Skottland og Irland samt to whiskydrinker
Aldersgrense: 20 år.
Matservering: Nei.
Dette kurset passer for: Alle. Ingen spesielle forkunnskaper.
Foredragsholder: Whiskyekspertene Chris Maile og Stephanie Ruane
Kursets språk: Norsk og engelsk

Dato og tid: Mandag 7. oktober 2013, kl. 18.00 - 20.30

Pris: kroner 445,- pr. person

Sted: Gamle Logen, Grev Wedels plass 2, 0151 Oslo

Avbestillingsfrist: 29.09.13 kl. 23.59.

Påmeldingen er bindende. Dersom du melder deg på kurset, men unnlater å møte opp eller melder deg av etter fristen, refunderes ikke kursavgiften.

Avbestilling skjer ved å sende en e-post til kurs@aperitif.no

Les de komplette vilkårene for kjøp av produkt og tjenester fra Apéritif AS - klikk her.

Spørsmål? Send en mail.

Er skotsk eller irsk whisky best?

Krangelen om hvem som fant opp whiskyen først og hvem som lager den beste whiskyen har rast mellom skotter og irer i årevis.

Nå kan du selv være med på å avgjøre hvem som er best av skotter og irer, for på dette kurset får du smake tre av Skottlands flotte single malt whiskyer og tre av Irlands mest elegante whiskeyer sammen med to whiskyeksperter.

Vi serverer også ulike cocktailer med whisky denne kvelden, og du får en grundig innføring i whiskyens historie og hvordan den lages.

Det er to av landets fremste whiskyeksperter som holder kveldens kurs, Chris Maile og Stephanie Ruane.

Kurset holdes på norsk og engelsk.

Unike whiskyer

Destillasjonens kunst slik vi kjenner den, stammer opprinnelig fra perserne for 3000 år siden, der de gamle alkymistene i sitt forsøk på å finne den hypotetiske kvintessenensen av de fire elementene.

Det de derimot kom opp med var et produkt som skulle sies å kurere alle sykdommer - brennevin.

Hvem som derimot var først ute med å lage usige beatha, eller whisky som det skulle bli kjent som, er en eviglang krangel som pågår mellom skotter og irer den dag i dag.

Variasjonene på whisky er mange, og det er stor forskjell også i hva man benytter for å lage de edle dråpene av. Du kan du finne kraftfulle whiskyer med masse røyk, elegante whiskyer med lette, nesten søtlige aromaer og spesielle fataromaer.

Gå ikke glipp av denne utrolige smakingen - ta med venner og kjente på en reise inn i whiskyens verden.

Få førstehånds tips om nye kurs

Med lett karamellisert rødløk får paien en helt annen karakter

Denne paien er dessuten raskere å lage enn mange andre. Den tar bare en drøy halvtime fra du starter til maten er ferdig. Med på kjøpet får du virkelig god smak.

By på en hjemmelaget pizza med bare grønnsaker

Intet er vel bedre enn hjemmelaget pizza - også den helt uten kjøtt. Rykende fersk fra stekeovnen, har de pizzasteinplate, blir bunnen enda sprøere.

Berlins mest politiske Michelin-restaurant med hyper-kortreist profil og mobilforbud

Nobelhart & Schmutzig har som mål å dokumentere den nordøstre delen av Tysklands. Med en svært variert vinliste, en god dose teater og en sjenerøs mengde klubbatmosfære, tilbys i tillegg en unik pakke på Berlins store restaurantscene.

En klassisk rett med flyndrefilet i ruller smaker alltid godt

En klassisk rett med flyndrefilet i ruller smaker alltid godt

Det er kanskje sjelden du plukker med deg flyndre fra fiskedisken. Det er det altså all grunn til å gjøre noe med.

I dag kommer søndagsmiddagen fra en gryte
Biffgryte med grønnsaker

I dag kommer søndagsmiddagen fra en gryte

En lettlaget kjøttgryte som denne er perfekt søndagsmiddag når du har mest lyst til å tilbringe dagen utendørs.

Lær alt om champagne av en proff
Vinsmaking i Oslo 06. mai

Lær alt om champagne av en proff

Lær mer om verdens beste musserende viner og smak 9 elegante champagner med vår egen vinekspert Marte Øyen Nordahl