ingredienser

• placeholder
    5 minutter

• 20 minutter

Denne pastaretten kan du nesten lage på vei hjem fra jobben. Men pastaen må kokes, men det er gjort på et øyeblikk. Veldig godt og tilsvarende enkelt å lage.

• placeholder
    20 minutter

• 1 time 10 minutter

Hver munnfull gir deg alle de gode smakene du liker. Lag stor porsjon, for den kan fint varmes opp dagen etter.

• 15 minutter

Med en håndfull ingredienser og 15 minutter til råde lager du en av Italias aller beste pastaoppskrifter.

• 30 minutter

Supersunn festmat som inneholder masse sjømat, grønnsaker, og grove karbohydrater, og har i tillegg lite mettet fett, sukker og salt.

• 20 minutter

Tenk på denne hverdagsvennlige pastaoppskriften som en lettere versjon av den klassiske bolognesen. Den har smaken og hyggen forbundet med den klassike retten, men uten tyngden av den røde sausen. I stedet omfavner oppskriften sommerens grøde med friske tomater og nydelig basilkum.

• 4 timer 10 minutter

Dette er kaken for deg som liker sitronkake. Her imidlertid en ny suksessfaktor, nemlig basilikumpesto. Gled deg.

• 40 minutter

Reinskav kalles også finnbiff og er fryst reinsdyrkjøtt skåret i tynne skiver, altså skavet, og som trenger lite varmebehandling. Her i italiensk forkledning.

• 30 minutter

Javisst kan du ha salt pålegg på vafler. Det vet alle som bor nord i landet. Og i Østfold hvor vafler erstatter lompe til pølsa.

• 30 minutter

Dette er fiskemiddag som gir mersmak. Når torsken får følge av pesto, hvitløk og ost, blir det fest selv midt i uka med fiskegrateng.

• 40 minutter

Legg kveita på grillen. Og selvfølgelig skal kongekrabben få sin plass, men den skal få trekke i deilig kraft. Sammen med andre godsakser skal pepperrothollandaise møte de andre ingrediensene.

• 45 minutter

Lag en suppe som virkelig smaker. Den er enkel å lage og alle rundt bordet bil bli garantert fornøyd.

• 5 minutter

Denne suppa har mye smak. Dessuten er den lett å lage på en hverdag. Du behøver ikke koke høna eller kraften selv, men selvgjort er som alle vet velgjort..

• 30 minutter

Sild smaker perfekt om sommeren. Prøv bare denne lekre italienske varianten med brødsalat og du vil ikke angre.

Disse små fristyrstekte tortillaene med krabbe er vanedannende

Disse små fristyrstekte tortillaene med krabbe er vanedannende

Den sprø bunnen møter myk og syrlig topping. Du må trolig lage dobbel porsjon, så godt er det.

Siste utgave av Apéritif magasin byr på mye spennende lesestoff

Siste utgave av Apéritif magasin byr på mye spennende lesestoff

Vi tar deg med til Oslos nye storstue og dens imponerende vinsamling, en perle av en bar i Palma, Mallorca, ser på dansk rom, blir kjent med et "nytt" vinområde på Sardinia og hyller kvinnene.

Nå sendes burgundvin over havet på seilskip

Albert Bichot er første produsent til å sende et lass med vin over Atlanteren med det første moderne seilfraktskipet for denne type gods.

To gull til Bringebærlandet og Aga - og Soli ble Norges beste eplemost for tredje gang

I konkurransen Norges beste drikke, ble fruktvinprodusenten i Ås og sidermakeren fra Hardanger de som fikk flest toppskår.

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif
Klubb

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif

Siden magasinet Aperitif er en del av medlemskapet i Mat- og vinklubben, har vi samlet alle lenkene til de ulike utgavene nedenfor.

Terroirtrykket øker i Rioja med enkeltvinmarksviner

Terroirtrykket øker i Rioja med enkeltvinmarksviner

Vinene fra Artuke og Artadi er god dokumentasjon på det enorme potensialet Rioja har for å lage viner med karakter fra voksestedet. Enkeltvinmarksviner er kommet for å bli – men det er fortsatt mye å gå på.