ingredienser

Oppskriftstype

Ingredienser

• 25 minutter

Dette er oppskriften på ekte cæsarsalat. Enkelt å lage og smaker fortreffelig.

• 4 timer 30 minutter

Denne iskaken blir garantert en av dine favoritter. Søt, god og fyldig. Du kan lage den når du har tid til overs og la den ligge i fryseren til du får gjester.

• 30 minutter

Denne oppskriften på sjokolademousse er enkel. Følg den og du blir garantert en helt. Tips: Moussen kan godt lages 1-2 dager før bruk.

• 1 time

Tiramisu er en berømt og lettlaget italiensk dessert. Det er kun noen få ingredienser du trenger. Den blir ofte smaksatt med konjakk eller likør. Her er oppskriften du garantert vil lykkes med.

• 1 time

Har du rabarbra i hagen eller i fryseren kan du lage denne deilige paien.

• 1 time

Maler du nøtter, knuser egg og rører inn ekte smør, blir det suksess. Det er nok grunnen til at denne favoritten blant kaker har fått sitt navn.

• 15 minutter

Dette er sikkert den eneste oppskriften du trenger for å lage denne populære sausen. Du lager den på maks 15 minutter.

• placeholder
    5 minutter

Denne kaken kalles også Pinocchiokake -

• 5 minutter

Sarah Bernhardt i langpanne er et godt, praktisk og glutenfritt alternativ på kakebordet. Med mandelbunn og sjokoladekrem er den særlig populær til jul.

• 15 minutter

Enklere blir det ikke å lage perfekt eggerøre. Egg, salt og smør er alt du trenger for suksess. Dette smaker himmelsk.

• 45 minutter

Sheperd's Pie er en erkebritisk tradisjonsrett. Gjeterpaien lages vanligvis av lammekjøttdeig, men kjøttdeig av storfe kan også benyttes (da er det korrekte navnet Cottage Pie). Dette er skikkelig kosemat for kalde vinterdager.

• 45 minutter

Makrell er ypperlig til grilling, helst hel og smaksatt med frisk lime og koriander.

• 1 time 30 minutter

Om du synes at alle disse aromaene og ingrediensene virker litt skremmende, Glem det. Oppskriften er enklere enn du får inntrykk av ved første øyekast.

• 20 minutter

Du trenger ikke mange ingrediensene for å lage et skikkelig herremåltid. Egg og hollandaise er det perfekte følge til den simple, men lukseriøse hvite aspargesen.

• 4 timer 10 minutter

Dette er kaken for deg som liker sitronkake. Her imidlertid en ny suksessfaktor, nemlig basilikumpesto. Gled deg.

• 30 minutter

Det blir ikke stort bedre enn klassisk biff tartar. Men med russisk størkaviar og gressløkmajones blir denne ikoniske retten tatt til nye høyder.

Disse små fristyrstekte tortillaene med krabbe er vanedannende

Disse små fristyrstekte tortillaene med krabbe er vanedannende

Den sprø bunnen møter myk og syrlig topping. Du må trolig lage dobbel porsjon, så godt er det.

Siste utgave av Apéritif magasin byr på mye spennende lesestoff

Siste utgave av Apéritif magasin byr på mye spennende lesestoff

Vi tar deg med til Oslos nye storstue og dens imponerende vinsamling, en perle av en bar i Palma, Mallorca, ser på dansk rom, blir kjent med et "nytt" vinområde på Sardinia og hyller kvinnene.

Nå sendes burgundvin over havet på seilskip

Albert Bichot er første produsent til å sende et lass med vin over Atlanteren med det første moderne seilfraktskipet for denne type gods.

To gull til Bringebærlandet og Aga - og Soli ble Norges beste eplemost for tredje gang

I konkurransen Norges beste drikke, ble fruktvinprodusenten i Ås og sidermakeren fra Hardanger de som fikk flest toppskår.

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif
Klubb

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif

Siden magasinet Aperitif er en del av medlemskapet i Mat- og vinklubben, har vi samlet alle lenkene til de ulike utgavene nedenfor.

Terroirtrykket øker i Rioja med enkeltvinmarksviner

Terroirtrykket øker i Rioja med enkeltvinmarksviner

Vinene fra Artuke og Artadi er god dokumentasjon på det enorme potensialet Rioja har for å lage viner med karakter fra voksestedet. Enkeltvinmarksviner er kommet for å bli – men det er fortsatt mye å gå på.