ingredienser

Oppskriftstype

Ingredienser

• 30 minutter

Torsk er en av våre aller beste delikatesser som også er svært velvillig på kjøkkenet. Det gjelder også når det kommer til drikkefølge for den trives med så vel hvitvin som rødvin, og ikke minst øl.

• 10 minutter

• 45 minutter

Lager du sprøstekte kalkunstrips med smak av taco, har du alt det en rett trenger for å tilfredsstille behovet for kos og avslappet middagstemning. Urtedressingen gjør susen.

• 30 minutter

Disse rødbetebollene er et fullgodt middagsalternativ for den som ikke vil spise kjøtt eller fisk. Vegetarmat som enkelt kan bli vegansk.

• 40 minutter

Reinskav kalles også finnbiff og er fryst reinsdyrkjøtt skåret i tynne skiver, altså skavet, og som trenger lite varmebehandling. Her i italiensk forkledning.

• 30 minutter

Denne bacalaoinspirerte måten å bruke sei på får fram matgleden rundt bordet. Rask å lage er den også.

• 1 time

Klippfisk er en av våre aller største delikatesser som nå er tilgjengelig i stadig flere kvaliteter, også ferdig utvannet. Ingen behersker denne norske råvaren bedre enn de portugisisktalende.

• 45 minutter

Kveite er en fet fisk, men trives godt med smørbaserte sauser. Denne smørsausen er ikke av de aller feteste, men trenger både smøret og fløten for å møte kryddersmakene.

• 30 minutter

Taglioni er en type tagliatelle, bare skåret mye tynnere, som spagetti. Men du trenger ikke pastamaskin for å få til retten. Bare en kjevle og hender. Og selvfølgelig soppsaus.

• 30 minutter

Oppskriften på denne spanske tapasklassikeren er så autentisk som den kan bli all den tid det er den som brukes daglig på tapasspesialisten Delicatessen.

• 30 minutter

Chana masala er en populær indisk vegetarrett, og det indiske kjøkken er verdens fremste når det kommer til vegetarmat. Du kan kombinere en vegetarretten med fisk eller kjøtt så blir alle fornøyde.

• 2 timer

Ikke mange steker bedre ribbe enn Hellstrøm. Her får du oppskriften, men ikke bare det. Hans surkålvariant og hvordan du skal få til medisterkakene følger med.

• 15 minutter

Dette er den mest utbredte salaten i Thailand og er kjent for å være ganske så spicy, men den er så frisk og syrlig, en salat du kan bli litt avhengig av.

• 15 minutter

Lag en deilig pesto med soltørkede tomater.

Når kylling lages på denne måten blir den både saftig og velsmakende

Når kylling lages på denne måten blir den både saftig og velsmakende

Helstekt kylling fylt med løkstuffing som her og piffet opp med rosmarin, blir både saftig og velsmakende og metter mange.

By på en feststemt fiskerett som aldri slår feil
Kveite med olivenoljesaus, saltkokte småpoteter og gulrotpuré

By på en feststemt fiskerett som aldri slår feil

Kveite er kanskje den flotteste fiskesorten du kan ønske deg på kjøkkenet. Bare prøv denne oppskriften.

Når asparges er for dyrt, går du for selvplukket strutseving - helt gratis

Strutsevingen ble veldig raskt klar til å høstes. Akkurat nå plukker du den ute i naturen, en helt gratis og ikke minst utrolig god grønnsak. Og en perfekt erstatning for dyr importert grønn asparges.

Nå er det dokumentert: Norge har noen av de rimeligste luksusmenyene

Norge inntar 10. plassen over de dyreste Michelin-menyene – langt bak våre naboland – i en oversikt utviklet av Chef’s Pencil. Det er noe som bør utnyttes til bransjens fordel.

Slike grillspyd med reker og grønnsaker er et måltid i seg selv

Slike grillspyd med reker og grønnsaker er et måltid i seg selv

Om grilling står på agendaen i helgen, prøv disse spydene. De er supre som forrett til den store grillfesten eller som egen rett til kveldskosen.

Her får du en forsmak på årets største mediesirkus - samt vår og sommer i en og samme slurk
Ukens drink

Den kremete og friske fruktige smaken som forbindes med klassikeren Cover Club, forsterkes ytterligere med denne rosa ginen - som er påtenkt et minst like mye omtalt evenement senere i år.