ingredienser

Oppskriftstype

Ingredienser

• 30 minutter

Nå er raclette, som var nittitallets middagsfavoritt, tilbake hetere enn noen gang.

• 45 minutter

Du trenger av og til en pause fra kjøtt. Da skal prøve denne oppskriften med steinbit, auberginepuré og en deilig vinagrette laget av grønnsaker som du serverer lun.

• 45 minutter

Denne oppskriften passer utmerket til juleselskapet. Imponer gjestene med ovnsbakt kveite, glasert bacon og en hjemmelaget potetpuré.

• 30 minutter

På midten av nittitallet sto denne populære torskeretten på menyen på Bagatelle. Hellstrøm står bak oppskriften.

• 40 minutter

Falafel er en populær form for hurtigmat i Midtøsten med utgangspunkt i kikerter. Her er vegetarretten med masse deilig smak.

• 30 minutter

Årets broccoli er på plass i grønnsakshyllene. Det må feires hvor den grønne godsaken spiller hovedrollen. Hva er vel ikke mer populært for små og store enn burgere.

• 45 minutter

Du lurer kanskje på hvordan du skal gjenskape restaurantfølelsen rundt spisebord? Med denne oppskriften kommer du et langt stykke på vei med steinbitfilet på glasert endive med spekeskinke, appelsinvinaigrette og skum.

• 2 timer

Det utrolig mange gode oppskrifter på bacalao. Her har du en oppskrift der fisken får følge av vossakorv.

• 30 minutter

Ishavsrøye er en veldig delikat og god fiskesort som med jevne mellomrom er å finne i fiskedisken. Har du selvfisket røye i fryseren, kan du selvsagt bruke det.

• 30 minutter

Filet av storsei fortjener en helt annen plass på luksusskalaen enn den har i dag. Prøv denne oppskriften med stekt seifilet med deilig løksmør og potetstappe.

• 40 minutter

Sett tennene i disse deilige sprø krokettene og kjenn smaken av parmaskinke og cheddar samtidig. Du blir nødt til å lage mange. Server med god salat og brød.

• 15 minutter

Snøkrabbe kan bli en stor konkurrent til kongekrabbe Her får du en oppskrift på snøkrabbe med urtesmør. Smøret får du også oppskriften til.

• 40 minutter

Disse linseburgerne konkurrerer ut det meste av kjøttversjoner, samtidig som de er supre å inkludere i et koldtbord for dem som ikke vil ha kjøtt.

• 20 minutter

Plukkfisk er inspirasjonen til denne retten. Ofte var det rester av fiskemiddagen som ble til denne barnevennlige retten. Med pasta og ost blir den enda mer barnevennlig.

• 3 timer

Ribbe med italiensk vri er vel verd å prøve. Ikke helt lik vår måte å tilberede den på. Men vi kan love deg at det smaker. Her er oppskriften.

• 40 minutter

Om du ikke er blant dem som spiser torsk på selveste julaften, smaker denne retten med appelsin og fennikel nok til å friste når som helst.

Slik baker du årets første rabarbrakake

Slik baker du årets første rabarbrakake

Har du rabarbra i hagen, er det bare å begynne å bruke den. Og har du ikke, finnes friskplukket rabarbra i fruktdisken.

Det er nå du skal drikke champagne – denne er faktisk knallgodt priset

Det er nå du skal drikke champagne – denne er faktisk knallgodt priset

Champagne fortjener en annen skjebne enn å bli sablert og bøttet ned. Med denne får du en veldig god matvin som i tillegg er direkte billig.

Felice Capasso til bartender-VM for Norge

Mannen bak Sesto Senso Academy som så langt har utdannet 350 bartendere, er dermed Norges beste bartender 2024.

Dette er de beste alkoholfrie drikkene du finner på polet
Tester
Alkoholfritt

Dette er de beste alkoholfrie drikkene du finner på polet

Når du likevel er på polet, kan du kjøpe med deg noen gode alkoholfrie alternativer laget av norskdyrket frukt, av importerte bær, musserende te, imponerende vin - eller øl - alle helt uten.

Blåmuggost på burgeren er manges favoritt. Finn ut hvorfor
Bluecheeseburger med coleslaw-tomatsalsa

Blåmuggost på burgeren er manges favoritt. Finn ut hvorfor

Saftig burgerkjøtt og smakskraftig ost er som hånd i hanske. Og nesten vanedannende godt. Prøv denne enkle oppskriften.

Dette er ett av flere fantastiske øl fra et av Norges aller beste bryggerier
Tester

Dette er ett av flere fantastiske øl fra et av Norges aller beste bryggerier

Store flasker og stor kompleksitet gjør at Nøgne Øs satsing på fatlagret øl konkurrerer med så vel vin til maten som med utenlandske forbilder.