ingredienser

Ingredienser

• placeholder
  • 50 minutter

Fiskegrateng blir ekstra festfin med denne oppskriften.

• 30 minutter

Disse kjeksene er nødvendige til en perfekt tiramisu, og du lager dem enkelt selv.

• 45 minutter

Varmvispet marengs - også kalt sveitsisk marengs - holder seg lenger fast enn vanlig kaldpisket fransk marengs og fungerer veldig godt til å "brennes" som i denne oppskriften. Smaken er den samme søte myke.

• 15 minutter

Denne retten er like perfekt til lunsj som til middag. Har du ikke kalkun, kan du bruke pålegg fra kjøleskapet. Den kan med fordel sprites opp med noe skikkelig spicy som noen dråper sriachasaus eller annen chiliguffe.

• 30 minutter

Vårsild er perfekt til steking siden den ikke er like feit som høstsild - og produserer ikke den samme intense odøren av stekt sild. Får du tak i norske nypoteter, beholder du skallet på. Noe annet er helligbrøde.

• 1 time 20 minutter

Har du ikke rabarbra i hagen, finner du den i fruktdisken. Da er du klar til å bake denne deilige kaken.

• 1 time 30 minutter

Selvfølge kan du prøve deg på en liten sang mens du baker denne kaken. Best resultat får du nok hvis du konsentrer deg om bakingen.

• 30 minutter

Javisst kan du ha salt pålegg på vafler. Det vet alle som bor nord i landet. Og i Østfold hvor vafler erstatter lompe til pølsa.

• 3 timer 30 minutter

• 3 timer

Bresert beskriver en teknikk der man først bruner råvarene for så å tilsette væske slik at de blir varmebehandlet i gryte under lokk i ovn. Prøv det med kalvebryst og løksaus. Garantert suksess.

• 1 time

Dette er kaken du skal bake til 17. mai.Det blir en opplevelese som er nasjonaldagen verdig.

• 1 time

Minipizza er perfekt som smårett eller som forrett. Prøv denne gode oppskriften med blåmuggost og hvitløk.

• 3 timer

Ved å tilsette valnøtter og salt karamell i deigen får du en deilig sprø konsistens og en god og salt smak sammen med den søte kaken.

• 30 minutter

Disse halve appelsinene fylt med sjokoladekake blir en flott avslutning på bålkosen. Og en fin måte å utnytte både den siste varmen i bålet og drøye hviletiden litt ekstra.

Disse små fristyrstekte tortillaene med krabbe er vanedannende

Disse små fristyrstekte tortillaene med krabbe er vanedannende

Den sprø bunnen møter myk og syrlig topping. Du må trolig lage dobbel porsjon, så godt er det.

Siste utgave av Apéritif magasin byr på mye spennende lesestoff

Siste utgave av Apéritif magasin byr på mye spennende lesestoff

Vi tar deg med til Oslos nye storstue og dens imponerende vinsamling, en perle av en bar i Palma, Mallorca, ser på dansk rom, blir kjent med et "nytt" vinområde på Sardinia og hyller kvinnene.

Nå sendes burgundvin over havet på seilskip

Albert Bichot er første produsent til å sende et lass med vin over Atlanteren med det første moderne seilfraktskipet for denne type gods.

To gull til Bringebærlandet og Aga - og Soli ble Norges beste eplemost for tredje gang

I konkurransen Norges beste drikke, ble fruktvinprodusenten i Ås og sidermakeren fra Hardanger de som fikk flest toppskår.

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif
Klubb

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif

Siden magasinet Aperitif er en del av medlemskapet i Mat- og vinklubben, har vi samlet alle lenkene til de ulike utgavene nedenfor.

Terroirtrykket øker i Rioja med enkeltvinmarksviner

Terroirtrykket øker i Rioja med enkeltvinmarksviner

Vinene fra Artuke og Artadi er god dokumentasjon på det enorme potensialet Rioja har for å lage viner med karakter fra voksestedet. Enkeltvinmarksviner er kommet for å bli – men det er fortsatt mye å gå på.