ingredienser

Oppskriftstype

Ingredienser

• 10 timer

En okseskank som får marinere seg i masse krydder og godgjøre seg over natten i steikeovnen kan ikke annet enn å smake digg.

• 6 timer

Carnitas er mexicanernes svar på pulled pork og er ikke annet enn grisegodt. Carnitas kan serveres i både taco, quesedillas, buritos, over nachos eller sammen med bønner og ris. Lag denne oppskriften når du vil ta tacokvelden til nye høyder.

• 2 timer

Chili con carne er skikkelig kose mat. I denne oppskriften blir svinenakke og høyrygg langtidskokt sammen med herlig aromatisk krydder og sterk chili. Perfekt for kalde høstkvelder der du vil kose deg litt ekstra.

• 30 minutter

Denne deilige og smaksrike retten gjør den enkelt å spise vegansk uansett ukedag.

• 15 minutter

Cubano sandwich ble verdenskjent igjennom spillefilmen Chef. Orginalt laget på rester av langtidsstekt svin blir den like god med ribberester. Denne sandwichen er så god at du kommer til å lage ekstra mye ribbe neste år, så du får nok til denne oppskriften og.

• 2 timer

Tacos al pastor er rimelig imponerende. Denne simple gateretten fra Mexico er både fullpakket på smak og på historie. Perfekt til å servere dine middagsgjester.

• 40 minutter

Reinskav kalles også finnbiff og er fryst reinsdyrkjøtt skåret i tynne skiver, altså skavet, og som trenger lite varmebehandling. Her i italiensk forkledning.

• 15 minutter

Denne retten kan du bruke som sushi. Her får den et kort syrebad med limesaft. Salsaen hører selvfølgelig med.

• 1 time 30 minutter

Pizzasnurrer er noe barna vil elske. Vi ser ikke bort ifra at også de voksne får lyst i å knabbe en om annen.

• 1 time

Du kan lage moussaka som en ren vegatrrett. Her er den veldig enkle oppskriften med squash og aubergine.

• 40 minutter

Om du så bare har 20 minutter, kan vi love en god og het opplevelse med chili con carne. Legger du på ytterligere 20 minutter, får du selvsagt enda for innsatsen.

• 30 minutter

Tidligere president Obama er kjent for å skryte av denne chilioppskriften som har fulgt ham helt siden studentdagene.

• 45 minutter

Dette er favorittilbehør til alt fra biff, pølser, stekt fisk til spekemat. Topp til koldtbordet.

• 1 time 10 minutter

Legg et kyllinglår på grillen og lag en saus som du kanskje må på polet får å få til. Kanskje har du noen skvetter allerede.

• 50 minutter

Har du forsøkt pizza og pannekake i én og samme rett? Det blir suksess. En enkel, rask og nærmest genial oppskrift.

Disse små fristyrstekte tortillaene med krabbe er vanedannende

Disse små fristyrstekte tortillaene med krabbe er vanedannende

Den sprø bunnen møter myk og syrlig topping. Du må trolig lage dobbel porsjon, så godt er det.

Siste utgave av Apéritif magasin byr på mye spennende lesestoff

Siste utgave av Apéritif magasin byr på mye spennende lesestoff

Vi tar deg med til Oslos nye storstue og dens imponerende vinsamling, en perle av en bar i Palma, Mallorca, ser på dansk rom, blir kjent med et "nytt" vinområde på Sardinia og hyller kvinnene.

Nå sendes burgundvin over havet på seilskip

Albert Bichot er første produsent til å sende et lass med vin over Atlanteren med det første moderne seilfraktskipet for denne type gods.

To gull til Bringebærlandet og Aga - og Soli ble Norges beste eplemost for tredje gang

I konkurransen Norges beste drikke, ble fruktvinprodusenten i Ås og sidermakeren fra Hardanger de som fikk flest toppskår.

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif
Klubb

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif

Siden magasinet Aperitif er en del av medlemskapet i Mat- og vinklubben, har vi samlet alle lenkene til de ulike utgavene nedenfor.

Terroirtrykket øker i Rioja med enkeltvinmarksviner

Terroirtrykket øker i Rioja med enkeltvinmarksviner

Vinene fra Artuke og Artadi er god dokumentasjon på det enorme potensialet Rioja har for å lage viner med karakter fra voksestedet. Enkeltvinmarksviner er kommet for å bli – men det er fortsatt mye å gå på.