ingredienser

Oppskriftstype

Ingredienser

• 15 minutter

Med en håndfull ingredienser og 15 minutter til råde lager du en av Italias aller beste pastaoppskrifter.

• 30 minutter

Kladdkaka er en populær svensk klassiker og betyr rett og slett en klissete (sjokolade)kake. På engelsk heter kaken Mud cake.

• 45 minutter

Sheperd's Pie er en erkebritisk tradisjonsrett. Gjeterpaien lages vanligvis av lammekjøttdeig, men kjøttdeig av storfe kan også benyttes (da er det korrekte navnet Cottage Pie). Dette er skikkelig kosemat for kalde vinterdager.

• 20 minutter

Salater hører ikke kun sommeren til. Denne lune byggsalaten med grillede beter, stekt sopp og ristede hasselnøtter er proppful av smak og næring. Trøffelvinaigretten gir et ekstra lite smaksløft.

• 45 minutter

Sprø flarn med kardemomme er knasende herlige småkaker. De passer dessuten perfekt som ekstra "krønsj" til frossen yoghurt og vaniljeis. Her har du en ordentlig festoppskrift på flarn med kardemomme og sitrussalat.

• 30 minutter

Barolo i risottoen gjør den ekstra eksklusiv, men også ekstra smaksrik.

• 10 minutter

Rester av sprøstekt ribbe kan serveres på brød og rundstykker, men smaker aller best på herlig mykt briochebrød slik som her. Med raskt og deilig tilbehør får julemiddagen ny giv for et ekstra vellsmakende måltid dagen derpå.

• 3 timer

Med denne oppskriften på Beef Wellington vil du garantert imponere middagsgjestene. Denne retten gjør seg godt på festbordet. Saftig indrefilet innbakt i sprø butterdeig smaker ikke annet enn fantastisk. Retten krever godt med tid og presisjon, men er noe alle kan få til. Vi garanterer at du vil høste lovord fra gjestene.

• 30 minutter

Vintertorsk og skrei i særdeleshet kjennetegnes av sin fasthet og kritthvite kjøtt. En drøm å leke seg med på kjøkkenet og å sette tennene i for alle rundt bordet.

• 25 minutter

I denne smaksrike oppskriften serveres helstekt flankestek med grillet rosenkål, blomkålpuré og chiliolje. Et deilig festmåltid på den litt lettere siden, men som ikke sparer på kruttet.

• 1 time 10 minutter

Disse miniutgavene av suksessterte har knasende nøttebunn og silkemyk smørkrem. Perfekt til jul, bursdag eller når du er godtesugen.

• 1 time 30 minutter

Denne hjortesteika viser til fulle at vi har med en stjernekokk å gjøre, nemlig Arne Brimi. Lettforståelig og så enkelt at selv familiens yngste klarer det.

• 45 minutter

Restemat er perfekt til pai. Har du rester etter kalkunmiddagen, er en pai tingen. Her får du brukt opp både rester av kalkun og tilbehør. Bedre enn festmiddagen smaker det nesten og.

• 15 minutter

Bakt brie er simpelt, elegant og syndig godt. At middagen er ferdig på 1-2-3 gjør den perfekt for late kvelder der du vil kose deg litt ekstra.

Pinot noir fra denne Burgund-utposten i 2022-årgang smaker knallgodt

Pinot noir fra denne Burgund-utposten i 2022-årgang smaker knallgodt

Selv på regionalnivå er kvaliteten topp, og her får du sågar god valuta for pengene, noe som er sjeldent fra Burgund i dag.

Denne rieslingen er sykt billig

Denne rieslingen er sykt billig

For denne flasken som koster 179,90, inneholder biodynamisk dyrkede druer fra toppvinmarker, er så bærekraftig den kan bli, og er signert en rieslingmagiker.

By på en vårlig og veldig lettlaget pastarett

By på en vårlig og veldig lettlaget pastarett

1. mai er for mange første vårdag. Med gode værmeldinger i vente, er det mange som vil tilbringe mest tid ute. Med denne pastaretten til middag, blir det tid til alt.

På 1. mai er det tradisjonsmat som gjelder

På 1. mai er det tradisjonsmat som gjelder

Det er 1. mai, og en skinkestek med sprø svor og spennende tilbehør er dagen verdig.

Pannestekt skrei med tomat og løk

Pannestekt skrei med tomat og løk

Om det er skrei eller torsk du velger, så blir den saftig og mettende med denne enkle tilberedningen.

Japansk-peruansk fusion sprer seg

Japansk-peruansk fusion sprer seg

Det pikante søramerikanske fusionkjøkkenet nikkei blander peruanske råvarer med japansk knowhow. På Issei i København har den tidlige sushikokken Christian Paradisi kastet seg over sjangeren og setter opp filialer flere steder i verden.