ingredienser

Oppskriftstype

Ingredienser

• 5 minutter

Det som er helt sikkert er at mannen som står bak denne drinken er bartenderen Douglas Ankrah da han i 2002 jobbet på The Townhouse Bar i Knightsbridge, London.

• 3 timer

Sjokolademoussekaker imponerer alltid. Dessuten smaker de himmelsk.

• 1 time 30 minutter

Sommerkake med bjørnebærkrem og sjokolade i langpanne er en klassiker i ny sommerdrakt som passer like godt som dessert som til ettermiddagskaffen.

• 1 time

Fragilité er en myk marengsterte som sammen med blåbær- og bringebærmousse blir en uimotståelig sommerfavoritt.

• 5 minutter

Dette er rett og slett en iste laget av hibiscuste og toppet med den røde musserende teen fra Copenhagen Sparkling Company, og det er nettopp denne som gir drinken karakter og dybde.

• 5 minutter

Du behøver ikke være Pokemon-entusiast for å nyte denne cocktailen som er både syrlig, fruktig, søt, fyldig og frisk.

• 1 time

Budapestrull er en svensk kakeklassiker som tradisjonelt kommer med mandarinkrem. Her er den byttet ut med en sommerlig rabarbra- og jordbærkrem og pyntet med smeltet hvit sjokolade.

• 1 time

Den irrgrønne fargen fra matcha-te-pulveret gir denne kaken et vårlig preg. Den luftige blandingen av varmvispet (sveistsisk) marengs og hvit sjokoladesmørkrem gjør den mektig god.

• 5 minutter

Lag enn spennende drink med gin som får følge av rabarbra. Vi kaller den Rabarbra gin sour. Du lager den på fem minutter. Og her får du oppskriften rabarbrasirup.

• 5 minutter

I denne drinken får du skogen rett i glasset. Og hvis du pynter med en kongle smaker den ikke bare skog. Den ser slik ut også.

• 2 timer 30 minutter

Det som er suksessfaktoren med denne kaken er at marengsbunnen blir perfekt sprø og litt seig. Resten er såre enkelt - krem og friske bær, og du har en kake som egner seg så vel på et kakebord som til dessert.

• 5 minutter

Denne vrien på en margarita gir ekstra munnfølelse fra eggehviten og en litt overraskende smak av lakris. Liker du ikke lakris, kan du bruke smaksatt finmalt salt.

• 50 minutter

Denne rullekaken skiller seg fra andre rullekaker ved at den kun har eggehviter i bunnen, og med mandelmel blir smaken nesten som en marengs med lett krønsj.

• 1 time

Dette er den perfekte kaken for et trangt kjøkken. Smaken er uimotståelig god.

By på en hjemmelaget pizza med bare grønnsaker

By på en hjemmelaget pizza med bare grønnsaker

Berlins mest politiske Michelin-restaurant med hyper-kortreist profil og mobilforbud

Nobelhart & Schmutzig har som mål å dokumentere den nordøstre delen av Tysklands. Med en svært variert vinliste, en god dose teater og en sjenerøs mengde klubbatmosfære, tilbys i tillegg en unik pakke på Berlins store restaurantscene.

En klassisk rett med flyndrefilet i ruller smaker alltid godt

En klassisk rett med flyndrefilet i ruller smaker alltid godt

Det er kanskje sjelden du plukker med deg flyndre fra fiskedisken. Det er det altså all grunn til å gjøre noe med.

I dag kommer søndagsmiddagen fra en gryte
Biffgryte med grønnsaker

I dag kommer søndagsmiddagen fra en gryte

En lettlaget kjøttgryte som denne er perfekt søndagsmiddag når du har mest lyst til å tilbringe dagen utendørs.

Torskemiddagen blir vårlig grønn og full av smak med denne oppskriften

Torskemiddagen blir vårlig grønn og full av smak med denne oppskriften

Retten klarer seg utmerket godt med bare torsk og salsa verde. Men kjører du løpet helt ut, blir du rikelig belønnet.

Feir våren med en gyllengrønn drink - og ta samtidig en vårsjau i barskapet
Ukens drink

Feir våren med en gyllengrønn drink - og ta samtidig en vårsjau i barskapet

For har du en flaske av den irrgrønne syrlige eplelikøren, gjør den en hederlig jobb sammen med amerikansk whiskey og litt lime.