ingredienser

Oppskriftstype

Ingredienser

• 2 timer 30 minutter

Disse kanelbollene er deilige og enkle å bake.De skal nemlig kaldheves og mens det skjer kan du gjøre noe annet

• 1 time 20 minutter

Brødpudding i festdrakt er smaksatt med sitron og bringebær, og fylt med vaniljekrem.

• 1 time 10 minutter

Bunnen er laget av kakerester. Bedre unnskyldning kan du ikke få for å lage og nyte denne festen av en ostekake.

• 30 minutter

Disse eplemuffinsene smaker herlig. Det du legger på toppen er avgjørende. Det kan du lage med de fleste frokostblandinger av det sprø slaget,

• 2 timer

Opprinnelsen til denne kaken er nær sagt selvsagt amerikansk. Mye av alt er typisk for kakene som faller i smak der. Denne utgaven er søt

• 40 minutter

Denne måten å lage fruktkake på er veldig lettvint. Du kan faktisk ikke gjøre feil, annet enn å glemme tiden.

• 1 time 20 minutter

Morellkake er en fantastisk bløtkake med kakao, smørkrem, krokan og ferske moreller som passer flott til fest, bursdager eller som kake på koldtbordet.

• 2 timer 30 minutter

Det som er suksessfaktoren med denne kaken er at marengsbunnen blir perfekt sprø og litt seig. Resten er såre enkelt - krem og friske bær, og du har en kake som egner seg så vel på et kakebord som til dessert.

• 1 time 30 minutter

Det er ingen kunst å lage en deilig marsipankake. Under den røde marsipanen som får kaken til å se ut som en bowlingkule, skjuler det seg myk vaniljekrem og saftig kakebunn.

• 50 minutter

Denne rullekaken skiller seg fra andre rullekaker ved at den kun har eggehviter i bunnen, og med mandelmel blir smaken nesten som en marengs med lett krønsj.

• 1 time

Tekake er en tradisjon som for det meste er knyttet til Trøndelag og Nordland. Denne oppskriften kommer fra Melhus Bakeri på Heimdal og dette er deres bestselger. Der i gården heter den thekake.

• 1 time 30 minutter

Skillingsboller er en spesialitet fra Bergen som skiller seg fra kanelboller ved at de har et dryss av sukker på toppen. Og kanel i svingene.

• 30 minutter

Med både ricotta og mascarpone blir den kaken fyldig, og mektig nok, men ikke for søt. Her er oppskriften som du sikkert kommer til å bruke flere ganger-

• 15 minutter

Denne retten er like perfekt til lunsj som til middag. Har du ikke kalkun, kan du bruke pålegg fra kjøleskapet. Den kan med fordel sprites opp med noe skikkelig spicy som noen dråper sriachasaus eller annen chiliguffe.

• 1 time 20 minutter

Det er fyllet av smør, kokos og brunt sukker som får disse safranbollene til å skinne ekstra. Kanskje du må bake ekstra stor porsjon?

Bare utseendet til disse rosévinene frister til utforskning

Smak unike viner sammen med vinmakeren
Vinsmaking i Oslo 5. juni

Smak unike viner sammen med vinmakeren

Den 5. juni kan du smake viner til småretter med sjømat og få et eksklusivt møte med den karismatiske vinmakeren, Leopardo Felici.