ingredienser

Oppskriftstype

Ingredienser

• 1 time

Er du lei av fet mat skal du prøve denne kyllingretten. Den har faktisk smak av jul, men kan nytes hele året.

• 2 timer 30 minutter

Enten det er jul, nyttår eller en annen hyggelig anledning skal du lage karamellpudding. Her får du oppskriften du garantert lykkes med.

• 45 minutter

Er du glad i rakefisk skal du prøve denne litt utradisjonelle oppskriften der kapers setter en ekstra spiss på fisken og dermed hele måltidet.

• 30 minutter

På jakt etter turmat? Da skal du lage disse kjøttbollene av lam som er perfekte også som tapas.

• 30 minutter

Med enkle grep kan du gjøre en tradisjonell rett om til noe nytt og spennende. Prøv de tradisjonelle kjøttbollene med masse godt krydder og kremet potetpuré.

• 30 minutter

Legg ferske kamskjell på grillen og server med den deilige puréen vi anbefaler.

• 40 minutter

Brokkoli er noe av det sunneste du kan servere. I gratinert utgave blir den spiselig også for grønnsaksvegrere. Her er oppskriften.

• 30 minutter

Hvem kan si nei til en varm fiskegryte? I denne oppskriften bruker du foruten grønnsaker også chili og hvitløk. Gled deg.

• 15 minutter

Med disse populære skjelle lager du fest midt i uka på 15 minutter. Har du safran blir middagen enda mer spennende. Likevel fortsatt rimelig.

• 40 minutter

Det er ingen grunn til å ikke spise kalkun hele året. Spesielt siden kalkunfilet er så lett å få tak i. Saftig og pepret kalkunfilet med estragonsaus er et bevis.

• 15 minutter

Lag en spennende spagettirett med medisterpølse, tomat og med kremet saus i. Du vil ikke angre på at du følger denne oppskriften. Du får nemlig applaus rundt middagsbordet.

• 15 minutter

Kombinasjonen av deilige grønne ingredienser og skalldyr er knallgod. Du trenger bare litt brød ved siden av. Her er oppskriften.

• 30 minutter

Vossakorv er mettende og godt. Du kan bruke den til mye. Her er et forslag hvor Vossakorv blir en del av en grateng med rosenkål.

• 15 minutter

Kremet spinat er deilig tilbehør til både kjøtt og fisk. Du kan bruke samme framgangsmåte på mangold, grønnkål og friske nesleskudd.

• 1 time 30 minutter

Så populære er lammeskankene at du betaler en høyere kilopris for dem enn selve låret. Men en eller to ganger i året, må du bare unne deg denne smaksopplevelsen. Og best av alt er at retten lager seg selv mens du nyter fridagen fullt ut.

• 2 timer

Få ting smaker bedre enn en skikkelig lammestek. Når du tillegg fyller den med sennep og persille når steken nye høyder.

Med denne potetsalaten til middag får du brukt opp det du har i kjøleskapet

Med denne potetsalaten til middag får du brukt opp det du har i kjøleskapet

Dagens potetsalat inneholder nok vesentlig mer enn kun poteter. Like fullt er den lettlaget og mettende, og derfor noe du gjerne må servere utover sommeren.

Fortsatt fullt kjøleskap etter helgen? Her finner du 28 løsninger
Oppskrifter restemat

Fortsatt fullt kjøleskap etter helgen? Her finner du 28 løsninger

Til 17. mai har vi en tendens til å handle inn for mye. Men fortvil ikke, det er nok av oppskrifter som trenger rester.

Felice Capasso til bartender-VM for Norge

Mannen bak Sesto Senso Academy som så langt har utdannet 350 bartendere, er dermed Norges beste bartender 2024.

Dette er de beste alkoholfrie drikkene du finner på polet
Tester
Alkoholfritt

Dette er de beste alkoholfrie drikkene du finner på polet

Når du likevel er på polet, kan du kjøpe med deg noen gode alkoholfrie alternativer laget av norskdyrket frukt, av importerte bær, musserende te, imponerende vin - eller øl - alle helt uten.

Smak unike viner sammen med vinmakeren
Vinsmaking i Oslo 5. juni

Smak unike viner sammen med vinmakeren

Den 5. juni kan du smake viner til småretter med sjømat og få et eksklusivt møte med den karismatiske vinmakeren, Leopardo Felici.

Nå når vi har fått smaken på sommer, vil vi ha noe lettlaget og velsmakende på tallerkenen

En skalldyrsalat som dette smaker vidunderlig godt, uten de store bestrebelsene.