ingredienser

Oppskriftstype

Ingredienser

• 1 time

Lag en deilig lasagne med linser. Her er oppskriften med ingredienser som setter fart på smaksløkene.

• 20 minutter

Plukkfisk er inspirasjonen til denne retten. Ofte var det rester av fiskemiddagen som ble til denne barnevennlige retten. Med pasta og ost blir den enda mer barnevennlig.

• 40 minutter

Om du ikke er blant dem som spiser torsk på selveste julaften, smaker denne retten med appelsin og fennikel nok til å friste når som helst.

• 30 minutter

Denne oppskriften på sjømatsuppe har mange ingredienser, men så smaker den da også himmelsk. Det er Marit Bjørgens egen variant.

• 50 minutter

Kveite regnes som en fet fisk, men fettet godt gjemt. Derfor blir det ikke for mye av det gode med en smørsaus og mandelpotetpure til.

• 1 time

En enkel og smakfull dessertpai med dadler og friske fikener tildekket med en blanding av fløte og cottage cheese.

• 30 minutter

Ei god fiskesuppe gir mye varme. Her bruker vi sei, blåskjell og reker. Følg den enkle oppskriften og server med godt brød til.

• 30 minutter

Har du invitert familie eller venner til middag skal du lage denne fiskesuppen med torsk og reker. Du kan servere etter bare 30 minutter.

• 15 minutter

Blåskjell er fastfood og betyr at du får fest midt i uka. Med safran blir middagen enda mer eksklusiv, men fortsatt rimelig.

• 20 minutter

Skal du lage fiskesuppe raskt og enkelt og få en masse smak, skal du ha med fennikel, purre og crème fraîche. Her har du oppskriften.

• 30 minutter

Persillerotsuppe med pesto tar deg ca. 30 minutter å lage. Den tiden er vel anvendt. Du for et herlig måltid enten ved bordet eller på termosen når du skal på tur.

• 5 timer

Elgkjøttet kan du bruke på mange måter som i retten som kalles Pulled moose . Her har du oppskriften.

• 1 time 30 minutter

Om du ikke gjør all verden ut av valentinsdagen, kan du i alle fall gi kakebaksten en slør av forførelse.

• 15 minutter

Pasta og ørret passer svært godt sammen. Både med røkt og fersk fisk sammen med pasta får du et supert måltid.

• 1 time 20 minutter

Disse vakre blomstene av noen cupcakes vil vekke begeistring.Ikke minst på grunn av blåbærmoussen. Oppskriften er lett som bare det.

• 45 minutter

Reinsdyrfilet er kanskje den edleste råvaren som finnes med sin fantastiske mørhet og rike men også milde sødmefylte smak. I denne oppskriften balanseres denne sødmen av en syrlig plommesaus.

Denne kaken vil skinne som sola på kakebordet

Denne kaken vil skinne som sola på kakebordet

Vi er underernærte på sol, og ukens kake er en hyllest til all den gode solvarmen vi har i vente. En super kake å sette på kakebordet til sesongens store fester,

Se alt det gode du kan lage med makrell
Oppskrifter makrell

Se alt det gode du kan lage med makrell

Denne råvaren som er blant de billigste i fiskedisken, er på sitt beste nå og kan trylles med på kjøkkenet. Her finner du mange fristende oppskrifter.

By på en vårlig og veldig lettlaget pastarett

By på en vårlig og veldig lettlaget pastarett

1. mai er for mange første vårdag. Med gode værmeldinger i vente, er det mange som vil tilbringe mest tid ute. Med denne pastaretten til middag, blir det tid til alt.

På 1. mai er det tradisjonsmat som gjelder

På 1. mai er det tradisjonsmat som gjelder

Det er 1. mai, og en skinkestek med sprø svor og spennende tilbehør er dagen verdig.

Akkurat nå er det nok dette du har mest lyst på
Reker med agurk og limemajones

Akkurat nå er det nok dette du har mest lyst på

Rekesmørbrød med hjemmelaget limemajones på grovbrød er den perfekte fredagssnack.

Pinot noir fra denne Burgund-utposten i 2022-årgang smaker knallgodt

Pinot noir fra denne Burgund-utposten i 2022-årgang smaker knallgodt

Selv på regionalnivå er kvaliteten topp, og her får du sågar god valuta for pengene, noe som er sjeldent fra Burgund i dag.