Dessert og kaker

oppskrifter.webp
  • 1 time 30 minutter

Denne usedvanlig populære tyske kaken, ble skapt av en konditor ved navn Joseph Keller i 1915 på Cafe Agner som lå i en av Bonn's bydeler. Så populær er kaken at den har fått sin egen festival, i Todtnau i Baden-Württemberg.

• 50 minutter

Britene lager eplekake på litt annen måte enn vi gjør her hjemme. Eplepai har tertedeig i bunnen og et lokk av den samme på toppen. Men eplepai kan også serveres med lettpisket krem eller iskrem.

• placeholder
    30 minutter

• 1 time 10 minutter

• 45 minutter

Yabŭlki s med (Jabalki s med) betyr epler med honning på bulgarsk. En deilig dessert.

• 40 minutter

California baked Apples Jubilee er oppskriftens originalnavn. I USA er bakte epler en lang tradisjon.

• 1 time

Denne dessertkaken er kjent som Hawaiian Upside-Down Dessert på menyer i USA.

• 30 minutter

Denne lette og ikke overdrevent søte desserten heter Farófias i Portugal og serveres tradisjonelt når det er karneval, og på nyttårsaften.

• 1 time

Papo de anjo som betyr "englekjake" er en klassisk bakst fra Portugal laget av primært eggeplommer. Perfekt som dessert eller til kaffen.

• 1 time

Karamellpudding er virkelig en perfekt dessert. Når du legger til litt portvin i blir nytelsen maksimal.

• 15 minutter

Her får du oppskriften på en fruktsalat inspirert av det indiske kjøkken og med tilhørende smaker.

• 20 minutter

Både muslimer og hinduer lager denne risdesserten, som blir servert både i moskeer og templer. Den hører også med ved brylluper og andre større selskaper.

• 40 minutter

Her er oppskriften på en glutenfri pai som smaker himmelsk og som er enkel å lage.

• 20 minutter

Dette er en berømt og lettlaget italiensk dessert. Du trenger noen få ingredienser. Du kan tilsette cognac eller likør for å spisse den ekstra.

• 30 minutter

Sabayonne eller fransk eggedosis er en klassisk dessertsaus. Den passer godt til oppskåren frisk frukt som i denne oppskriften.

• 2 timer

Ostekake er en gjenganger og en kaketype vi aldri blir lei. Det finnes to typer ostekake, den som blir stiv ved hjelp av gelatin og den som stekes. Denne stekes.

• 1 time

Denne saftige kaken er ikke bare supergod, men også veldig holdbar.

• 40 minutter

Her har du oppskriften på brownies med lite sukker. Vi lover deg at de smaker vel så godt som andre.

• 3 timer

Se alt det gode du kan lage med makrell
Oppskrifter makrell

Se alt det gode du kan lage med makrell

Denne råvaren som er blant de billigste i fiskedisken, er på sitt beste nå og kan trylles med på kjøkkenet. Her finner du mange fristende oppskrifter.

Pinot noir fra denne Burgund-utposten i 2022-årgang smaker knallgodt

Pinot noir fra denne Burgund-utposten i 2022-årgang smaker knallgodt

Selv på regionalnivå er kvaliteten topp, og her får du sågar god valuta for pengene, noe som er sjeldent fra Burgund i dag.

By på en vårlig og veldig lettlaget pastarett

By på en vårlig og veldig lettlaget pastarett

1. mai er for mange første vårdag. Med gode værmeldinger i vente, er det mange som vil tilbringe mest tid ute. Med denne pastaretten til middag, blir det tid til alt.

På 1. mai er det tradisjonsmat som gjelder

På 1. mai er det tradisjonsmat som gjelder

Det er 1. mai, og en skinkestek med sprø svor og spennende tilbehør er dagen verdig.

Pannestekt skrei med tomat og løk

Pannestekt skrei med tomat og løk

Om det er skrei eller torsk du velger, så blir den saftig og mettende med denne enkle tilberedningen.

Denne rieslingen er sykt billig

Denne rieslingen er sykt billig

For denne flasken som koster 179,90, inneholder biodynamisk dyrkede druer fra toppvinmarker, er så bærekraftig den kan bli, og er signert en rieslingmagiker.