Pai

oppskrifter.webp
  • 40 minutter

Du kjenner sikkert den klassiske franske paien fra før - prøv denne hete meksikanske varianten.

• 30 minutter

Denne paien er lettlaget, men ikke mindre smaksrik av den grunn. Får du ikke tak i friske fiken, kan du bruke soltørket tomat som topping.

• 40 minutter

En deilig sprø løkpai slik de lager den i Provence

• 45 minutter

Lag deg en biffpai som dagens middag. Vi lover deg at dette er ferdiglaget i løpet av en time. Mens paien steker er det bare å gjøre andre ting du har lyst til.

• placeholder
    40 minutter

Så kan bare gutta holde seg i skogen så lenge jakta varer

• 45 minutter

Dette er kanskje en pai du vil oppleve som en rustikk med potet, løk og ost. Du kan bruke den middag eller som kveldsmat. Uansett, godt smaker den.

• 45 minutter

Denne paien smaker helt aldeles herlig. Du lager den på en halvtime og de som spiser den med deg jubler.

• 5 minutter

Shepherd's Pie er en tradisjonell engelsk rett som består av en kjøttgryte laget på lammedeig med gratinert potetmos på toppen.

• 25 minutter

Pai er ikke være vanskelig å lage. Bruk noen pølser du har til overs, og legg til brokkoli og tomat. Så har du middag eller lunsj.

• 1 time 30 minutter

I den originale franske paien quiche skal det være smørdeig, egg og fløte. Verken løk, ost eller bacon er nødvendig. Men det gir ekstra smak.

• 40 minutter

Rødløk og ost er alt som trengs for en mektig god smaksopplevelse.

• placeholder
  • 1 time 10 minutter

Pot pie med brisler og sjampinjong er en britisk klassiker.

• 45 minutter

Dette er en argentinsk mattradisjon som er knyttet til påske, derav navnet, men fungerer veldig godt året rundt.

• 50 minutter

I Hellas heter retten Kotopitta eller Kotopita. Der lages den fra bunnen av med kylling delt i biter, men du kan klare deg med ferdig kylling og -kraft fra butikken.

• 30 minutter

Det er utrolig hvor mye smak oliven alene kan gi til en pai som denne.

• 45 minutter

Pai er fantastisk godt, og det er en flott måte å bruke rester som du måtte ha igjen fra tidligere middager på. Her som kyllingpai med ost og bacon.

• 1 time

En deilig pai, eller quiche om du vil, med kalkunkjøtt og mye annet godt på og i.

• 40 minutter

Tomater og extra virgin olivenolje er gode venner i matveien. Da passer det også svært godt med smaksrike urter som gir deg akkurat den nyansen du liker best i en pai.

• 40 minutter

Når middagen inneholder både ost og bacon, blir alle fornøyde.

Kupp i basis: kjøp den nå og legg den i vinkjelleren

Kupp i basis: kjøp den nå og legg den i vinkjelleren

Denne vinen har allerede dokumentert sitt store lagringspotensial.

På Rosetta i Mexico by lager Elena Reygadas taco med en grønn tvist

På Rosetta i Mexico by lager Elena Reygadas taco med en grønn tvist

Blant levende planter og grønn vegetasjon malt på veggene i restauranten Rosetta i Mexico by, serveres retter av Elena Reygadas, utnevnt til The World’s Best Female Chef 2023 av The World’s 50 Best Restaurants. Men det er ikke en vegetarrestaurant.

Med disse grillspydene får du en helt annen smaksopplevelse

Med disse grillspydene får du en helt annen smaksopplevelse

San Jeok er en veldig tradisjonsrik koreansk rett som passer utmerket også i et grillmåltid her til lands.

Stekt asparges med nøtter kan serveres alene eller som tilbehør

Stekt asparges med nøtter kan serveres alene eller som tilbehør

Nå er aspargesen blitt så tilgjengelig og rimelig, at du fint kan la den spille hovedrollen.

Sett tonen for sommeren med sjømat, musikk og vin
Vinmiddag i Oslo 13. juni

Sett tonen for sommeren med sjømat, musikk og vin

Den 13. juni inviterer vi til en helaften med smakfull sjømat, livlig musikk og nøye utvalgte viner.

Lengselen etter Hellas-ferien blir mindre intens med dette i glasset

Lengselen etter Hellas-ferien blir mindre intens med dette i glasset

For her får du bedre vin enn på de fleste «tabepnaer».