Potet

oppskrifter.webp
  • 1 time

Denne oppskriften har vi fått fra en av våre lesere, Rolv Bruun.

• 30 minutter

Stek nypoteter i ovnen med smør, hvitløk og friske urter. De passer deilig til de fleste retter med kjøtt og fisk.

• 1 time

Denne paprikagryte med poteter er det fart i. Hvor mye avgjør det selv. Paprikapulver finnes i mange styrker, men glem for all del den vanlige paprikaen fra krydderhylla i nærbutikken. Den har ikke nok trøkk.

• 30 minutter

Poor Man's Stew er navnet på denne retten i USA hvor den lages på utallige måter, men ideen er alltid den samme: Få og billige ingredienser.

• 20 minutter

Det er veldig enkelt å lage potetmos. Den smaker mye bedre enn du får kjøpt i butikken. Her skal du ha i parmesan som gir enda bedre smak.

• 25 minutter

Potetchips smaker ekstra godt når du har laget dem selv! Pass på at du tørker dem godt før du legger dem i oljen, ellers kan det koke over

• 40 minutter

Poteter kan ta mange former på kjøkkenet og Pommes Anna er ikke noe unntak. En veldig enkelt oppskrift får du her. Du kan ikke mislykkes.

• 15 minutter

Du er sikkert vant til å lage denne retten med våre tradisjonelle poteter. Her foreslår vi en ny variant som du absolutt må prøve.

• 30 minutter

Saltkokte Canaripoteter med rød og grønn mojosaus er perfekt på tapasbordet.

• 25 minutter

Selvfølgelig skal du lage potetmosen selv. Det er veldig enkelt og den smaker mye bedre enn du får kjøpt i butikken.

• 30 minutter

Alle liker stekte potetbåter. Her har du en enkel oppskrift som gir deg perfekt resultat på 30 minutter.

• 15 minutter

Hjemmelaget potetmos er enkelt å lage. Du tilsette finsnittet sjakottløk eller hakkede friske krydderurter i stappen. I denne oppskriften har vi brukt muskat som krydder.

• 1 time

Denne retten er søt, men det er ikke en dessert. Amerikanerne serverer den som tilbehør til kalkunen. Prøv du også.

• 30 minutter

Det er med hvitløk du piffer opp potetmosen. Enkelt å lage og passer mye og mangt.

• placeholder
  • 1 time

Ingen skal komme her å si at poteter er kjedelig mat. Med denne oppskriften blir de hasselbackpotetene feststemt tilbehør eller en festrett i seg selv.

• 30 minutter

Poteter er anvendelig til så mye. Selv følgelig også når du tilbereder de i ovnen. Forsøk denne oppskriften med båtpoteter.

• placeholder
    50 minutter

• 50 minutter

Du kan glemme å skrelle potetene. De skal stekes i ovnen som de er. Ikke glem timian og hvitløk.

• 45 minutter

Bare utseendet til disse rosévinene frister til utforskning

Det er utrolig hvor mye smak det er i sjampinjong - spesielt når den får spille hovedrollen som her

Pasta og sopp er en utprøvd og utvilsomt vellykket kombinasjon på kjøkkenet. Med fløte eller creme fraiche i tillegg er du i mål.

Smak unike viner sammen med vinmakeren
Vinsmaking i Oslo 5. juni

Smak unike viner sammen med vinmakeren

Den 5. juni kan du smake viner til småretter med sjømat og få et eksklusivt møte med den karismatiske vinmakeren, Leopardo Felici.