Romantisk mojito med rose

Skandinavias beste bartender har laget den perfekte drinken for et hvert bryllup eller hvis du skal imponere din utkårede. Prøv bare selv.
06 August 2010 - 12:00

Det er viktig å ta vare på romantikken, og hvorfor ikke la den blomstre litt ekstra med denne romantiske drinken?

I 2009 ble Silje Takle kåret til Skandinavias beste bartender, og her har hun laget en romatisk og deilig vri på den klassiske romdrinken mojito.

De fleste av oss er nok mer vant til å bruke en blank rom i mojitoen, men ved å bruke en fatlagret variant har Silje fått frem en herlig dybde og karakter i drinken.

Vi er utrolig heldige her i Norge som har et så godt utvalg av delikate romtyper å velge i mellom, alt ettersom hva du skal bruke den til.

De lekre rosebladene setter også sitt herlige preg på den deilige drinken, og kan du vel tenke deg en bedre drink å servere gjestene i et bryllup?

Her har vi brukt en ferdig mojitomiks til å lage drinken med, men du kan selvfølgelig lage mojitoen på klassisk måte med frisk mynte og lime. Pass da bare på å sile fra myntebladene slik at drinken blir klar og rosebladene kommer til sin rett.

Er du interessert i drinker og drinkoppskrifter? Nå kan du enkelt ta vare på alle dine oppskrifter online.

Vi ønsker deg en riktig god helg!

Her finner du Apéritifs Bartender med mange flotte drinkoppskrifter.

Her kan du søke i Apéritifs drinkbase

Nå kan du gratis få Ukens drink som e-post. Se lenger ned for mer info.

Her kan du registrere deg som bruker av Min Bartender

Har du allerede registrert deg, kan du logge deg inn her

Ukens drink som e-post er en tjeneste fra aperitif.no, og selvfølgelig gratis. Hver fredag får du som abonnerer på Ukens drink en e-post med helgens lekreste drink - rett i e-postkassen din.

Rose Mojito

Fremgangsmåte

Finn frem et elegant highballglass og ha i sukker, limejuice og Rose's Mojito.

Rør godt sammen til sukkeret har løst seg opp og ha i den lagrede romen.

Ha rosebladene oppi glasset. Fyll på med knust is, og rør ingrediensene lett om.

Toppes med soda og pyntes med en rose.

Flere deilige drinker med rom

Tips: Her har vi brukt en ferdig mojitomiks fra Rose's som du får i butikken, men du kan selvfølgelig lage mojitoen på vanlig måte ved å knuse sammen friske mynteblader, lime og sukker.

Hvis du gjør dette er det viktig at du siler drinken gjennom en finmasket tesil slik at du fjerner mynterestene da drinken ellers ikke blir like lekker på utseende.

Dette er den perfekte velkomstdrinken til et romantisk bryllup, eller hvis du vil imponere din utkårede. Drinken er laget av Silje Takle som ble kåret til Skandinavias beste bartender i 2009.

Råvarer:

Sendt inn av Silje Takle

Vurder oppskriften

Denne knallgule drinken er perfekt til påske og når du trenger noe som lyser opp
Ukens drink
Mayfair

Appelsin og aprikos bidrar med farge og gin med friskhet - og ytterligere kick får smaken med litt nellik. Jula varer helt til påske - og påsken helt til jul.

Gi kjøttgryta en ny og spennende smak med svart hvitløk

Svart hvitløk - black garlic - er en ingrediens som kokker er veldig fascinert av. Slik hvitløk får du kjøpt og selv om prisen er høy, er den drøy i bruk, og verd hver krone for resultatet den gir.

Denne tyrkiske eggeretten må du bare prøve til påskefrokosten

Denne tyrkiske eggeretten må du bare prøve til påskefrokosten