ingredienser

Oppskriftstype

Ingredienser

• 45 minutter

Kamskjell tåler en del smak i tilbehøret som i denne oppskriften.

• 30 minutter

Aubergine, hummus og halloumi gjør disse sandwichene ekstra mettende - helt uten kjøtt, men altså ikke veganske.

• 30 minutter

Dette er et vegansk pålegg med masse næring fra rødbeter og kikerter som smaker kjempegodt. Det gir deg garantert energi og godt humør.

• 30 minutter

Denne nord-afrikanske vegetarretten er basert på en saus av løk, hvitløk, tomater og chili, og serveres alltid med posjert egg.

• 20 minutter

Dette er en oppskrift på en blåskjellrett som tar det tilbake til røttene med øl! Kombiner friskheten fra et syrlig øl med de mineralrike blåskjellene, så får du en smakseksplosjon.

• 45 minutter

Det er auberginens kjøttaktige struktur og høye innhold av fiber som gjør den så anvendelig i vegetarretter. Prøv penne-pasta med aubergine.

• 15 minutter

Det er gremolataen - altså persille, hvitløk og sitronskall - som gjør at denne retten blir så god. Du kan godt bruke annen type fisk, kylling eller halloumi på grillspydene.

• 1 time 40 minutter

Denne russiske rødbetesuppen kan lages med og uten kjøtt. Her er en variant med lam. Den kalles Borsj. Du kan også lage retten uten kjøtt.

• 30 minutter

Vil du imponere med porsjonspizza med pulled pork skal du bruke denne oppskriften. Med med bbq-saus, vårløk, rødløk og persille er du garantert sukess.

• 5 minutter

Kveite er en delikatesse Her serverer vi saftige fileter med hjemmelaget hollandaisesaus og aspargesbønner.

• 1 time

Her har du en vri på den vanlige spagetti med kjøttsaus slik at den minner mer om lasagne. Følg bare den enkle oppskriften og alle rundt bordet vil takke deg.

• 30 minutter

Biff er alltid velkommen. Følg denne enkle oppskriften som har et litt annet tilbehør enn du kanskje er vant til. La pommes frites eller bakte poteter få en pause.

• 2 timer

Få ting smaker bedre enn en skikkelig lammestek. Når du tillegg fyller den med sennep og persille når steken nye høyder.

• 3 timer

Denne retten kommer fra Portugal. Portugiserne elsker smakfull mat, med masse varierte krydder i. Her er en med lam.

• 30 minutter

Blåskjell og pommes frites - moules frtes - er en belgisk storfavoritt. Her er oppskriften.

• 40 minutter

Til koldtbordet hører også kylling- og kamskjellspidd med peanøttsaus til.

By på en hjemmelaget pizza med bare grønnsaker

By på en hjemmelaget pizza med bare grønnsaker

Intet er vel bedre enn hjemmelaget pizza - også den helt uten kjøtt. Rykende fersk fra stekeovnen, har de pizzasteinplate, blir bunnen enda sprøere.

En klassisk rett med flyndrefilet i ruller smaker alltid godt

En klassisk rett med flyndrefilet i ruller smaker alltid godt

Det er kanskje sjelden du plukker med deg flyndre fra fiskedisken. Det er det altså all grunn til å gjøre noe med.

I dag kommer søndagsmiddagen fra en gryte
Biffgryte med grønnsaker

I dag kommer søndagsmiddagen fra en gryte

En lettlaget kjøttgryte som denne er perfekt søndagsmiddag når du har mest lyst til å tilbringe dagen utendørs.

Lær alt om champagne av en proff
Vinsmaking i Oslo 06. mai

Lær alt om champagne av en proff

Lær mer om verdens beste musserende viner og smak 9 elegante champagner med vår egen vinekspert Marte Øyen Nordahl

Berlins mest politiske Michelin-restaurant med hyper-kortreist profil og mobilforbud

Nobelhart & Schmutzig har som mål å dokumentere den nordøstre delen av Tysklands. Med en svært variert vinliste, en god dose teater og en sjenerøs mengde klubbatmosfære, tilbys i tillegg en unik pakke på Berlins store restaurantscene.