ingredienser

Oppskriftstype

Ingredienser

• 20 minutter

Har du rester etter påskelammet er dette en enkel måte og friske opp restene på. Deilig krydder og frisk mynte spriter liv i middagsrestene. Tabbouleh er en salat som er vanlig i Midtøsten.

• 30 minutter

Denne bacalaoinspirerte måten å bruke sei på får fram matgleden rundt bordet. Rask å lage er den også.

• 45 minutter

Kveite er en fet fisk, men trives godt med smørbaserte sauser. Denne smørsausen er ikke av de aller feteste, men trenger både smøret og fløten for å møte kryddersmakene.

• 30 minutter

Chana masala er en populær indisk vegetarrett, og det indiske kjøkken er verdens fremste når det kommer til vegetarmat. Du kan kombinere en vegetarretten med fisk eller kjøtt så blir alle fornøyde.

• 15 minutter

Til denne retten er det helt supert å bruke rester etter rakefiskmåltidet. Eller når du bare må ha rakefisk midt i uka.

• 30 minutter

Hyse eller kolje som mange kjenner den som er av en eller annen grunn mest kjent for sin hvithet og dermed ettertraktet i fiskefarse. Men det er jo egentlig veldig trist for fisken smaker aldeles fortreffelig som den er.

• 40 minutter

Helsteking av fisk er kanskje den beste måten å tilberede den på siden smaken samles inne i fisken mens den varmebehandles. Med sausen vi foreslår og det deilig tilbehøret er det garantert en opplevelse.

• 1 time

Du har kanskje en ostebit i kjøleskapet, en vårløk som har sett sine bedre dager, sprø sukkererter er supert og noen tomater gjør også susen i denne retten. Eller noen kjøttrester. Alt går i prinsippet.

• 30 minutter

Matjessild er en virkelig delikatesse som vi må til Holland for å finne røttene til. Heldigvis lages det også litt her til lands, og du finner den i frysedisken i velassorterte butikker.

• 30 minutter

Makrell er vårfavoritt nummer en hos mange, først og fremst fordi den smaker så godt, men også fordi den er rimelig. Det hverdagslige stempelet forhindrer ikke at den kan serveres den som del av helgens festmiddag.

• 3 timer 30 minutter

Du må prøve denne retten med lammelår. Det skal selvfølgelig på grillen. Vi gir deg også oppskriften på ratatouille og hvordan du skal tilberede couscous.

• 20 minutter

Poke mener mange er den nye sushien. Den smaker like godt som det ser ut som. Denne oppskriften er proppet full av spennende smaker og inneholder mange gode næringsstoffer.

• 40 minutter

Falafel er en populær form for hurtigmat i Midtøsten med utgangspunkt i kikerter. Her er vegetarretten med masse deilig smak.

• 1 time

Får du tak i en hel småkveite, må du prøve å tilberede den på måten vi anbefaler her. Den hele fisken gir ekstra wowfølelse, og ikke minst mye smak.

• 15 minutter

Snøkrabbe er en nykommer i fiskedisken og kan bli en stor konkurrent til kongekrabbe all den tid prisen er lavere. Her får du en oppskrift på snøkrabbe naturell med tomatsalsa.

• 45 minutter

Bolinhos med aioli er en ekte brasiliansk rett laget av klippfiskboller som er frityrstekt.

Her er løsningen på helgens fiskemåltid: Helgrillet steinbitbilet

Her er løsningen på helgens fiskemåltid: Helgrillet steinbitbilet

Å steke en stor fiskefilet som den av steinbit hel, er perfekt på grillen. Ekstra godt blir det med ratatouille til.

Spareribsene hurtigmarinerer du slik

Spareribsene hurtigmarinerer du slik

Spareribs kan være på tallerkenen etter 20 minutter om du velger denne hurtigløsningen. fornøyd.

Prøv denne vrien på fredagsbiffen. Du blir ikke skuffet
Asiatiske biffspyd

Prøv denne vrien på fredagsbiffen. Du blir ikke skuffet

Disse asiatiskinspirerte biffspydene gir en knallavslutning på uka. Prøv denne superenkle oppskriften.

Med disse grillspydene får du en helt annen smaksopplevelse

Med disse grillspydene får du en helt annen smaksopplevelse

San Jeok er en veldig tradisjonsrik koreansk rett som passer utmerket også i et grillmåltid her til lands.

Utforsk 4 stiler chardonnay kombinert med småretter
Vinsmaking i Oslo 24. mai

Utforsk 4 stiler chardonnay kombinert med småretter

Gi helgen en pangstart – med 4 deilige viner og 4 småretter i perfekt harmoni, guidet av en førsteklasses lærer gjennom hele kvelden.

Denne meksikanske espressodrinken er veldig enkel, men ikke mindre effektfull av den grunn
Ukens drink

Det eneste som trengs er en dobbel espresso og lik mengde av den spanske likøren Licor 43.