Hvis du ikke er helt vant med sild, er det nå du skal prøve, for vårsilda er mer delikat og ikke så fet som senere på året. Dessuten er det en tilnærmet gratis råvare, som vi burde bruke mye mer av i fersk tilstand (og ikke bare til jul).
Når den marineres som i dette tilfellet for deretter å paneres i grovt rugmel, sprøstekes og legges inni et hamburgerbrød med en god klatt rømme, ja, da blir den uimotståelig.
Men klassisk måte på rugbrød eller med kokte poteter, fungerer fortsatt.