ingredienser

Oppskriftstype

Ingredienser

• 2 timer

Prinsessemuffins er en ny og morsom måte å bake prinsessekake på.

• placeholder
    1 time 30 minutter

En herlig festbløtkake med multer og kremfløte til julaften, nyttår, konfirmasjon eller bursdag. En vinner på kakebordet.

• 5 minutter

Denne drinken er laget av barsjef David Jancura på cocktailbaren Krongods i Oslo. Han innrømmer å ha en preferanse for drinker med ekstra mye godsaker i.

• 1 time 30 minutter

Sommerkake med bjørnebærkrem og sjokolade i langpanne er en klassiker i ny sommerdrakt som passer like godt som dessert som til ettermiddagskaffen.

• 1 time 30 minutter

Det er ingen kunst å lage en deilig marsipankake. Under den røde marsipanen som får kaken til å se ut som en bowlingkule, skjuler det seg myk vaniljekrem og saftig kakebunn.

• 1 time

Utseendet er viktig på en valentinkake, men smaken må også sitte. Du kan komme unna med en hurtigløsning som denne uten at det går på bekostning av smaken. Selv midtvinters.

• 1 time 30 minutter

Marengs, hylleblomst og bringebær er suksessformelen for denne kaken som forfører alle.

• 1 time 30 minutter

Denne kringlen fylt med godsaker som marsipan, pistasjenøtter og bringebær er helt uimotståelig. Perfekt til morsdag eller farsdag, bursdager eller skoleavslutninger.

• 2 timer

Du kan bruke marsipan når du skal du lage julekake eller julebrød, som mange kaller det. Det vil gjøre bakverket til en opplevelse. Her er oppskriften.

• 1 time 30 minutter

Hvem kan motstå en eplekake med sesamfrø, pinjekjerner, marsipan og aprikos? Flg oppskriften så får du se.

• 1 time

Påskeharene smaker best når marsipanen er laget fra bunnen, men du kan selvfølgelig bruke marsipan du finner i butikkhyllene.

• 2 timer 30 minutter

På nasjonaldagen skal det være mange kaker på bordet. For festens yngste kan det være vanskelig å balansere store kakestykker på tallerkenen. Disse kakene er perfekte å ta i en liten klype.

• 1 time 30 minutter

Denne lune paien kommer du ikke til å angre på at du baker. Den smaker friskt av bær og andre godsaker. Prøv med vaniljeis til.

• 1 time

En myk og deilig eplekake med pinjekjerner som smaker godt til kaffen eller som dessert. Bak flere mens du er i gang og frys ned.

Calvados er Normandies gylne juvel

Calvados er Normandies gylne juvel

Calvados hviler på balansen mellom fruktigheten fra råvarene og eikefatene som brukes til modningen. Vellaget calvados er en av de mest interessante og mangfoldige fruktdestillatene som finnes.

Fantastisk godt kjøp i basis fra Rhône

Fantastisk godt kjøp i basis fra Rhône

Den var et av de beste kjøpene da den kom inn i basisutvalget i januar, og med 2022-årgangen har den fått ytterligere et løft.

Nå sendes burgundvin over havet på seilskip

Albert Bichot er første produsent til å sende et lass med vin over Atlanteren med det første moderne seilfraktskipet for denne type gods.

To gull til Bringebærlandet og Aga - og Soli ble Norges beste eplemost for tredje gang

I konkurransen Norges beste drikke, ble fruktvinprodusenten i Ås og sidermakeren fra Hardanger de som fikk flest toppskår.

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif
Klubb

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif

Siden magasinet Aperitif er en del av medlemskapet i Mat- og vinklubben, har vi samlet alle lenkene til de ulike utgavene nedenfor.

Disse små fristyrstekte tortillaene med krabbe er vanedannende

Disse små fristyrstekte tortillaene med krabbe er vanedannende

Den sprø bunnen møter myk og syrlig topping. Du må trolig lage dobbel porsjon, så godt er det.