ingredienser

Oppskriftstype

Ingredienser

• 40 minutter

Lam er populært i mange land , slik som på Sicilia der denne retten henter sin inspirasjon fra.

• 20 minutter

Quinoa er et frø som er glutenfri. Bland frøene med grønnsaker og kyllingfilet og du får en deilig salat.

• 40 minutter

Grillet, grov pølse trukket i mørkt øl server du i grovbrød med ramsløkaïoli og frisk eple- og sellerisalat. Her oppskriften på alt.

• 1 time

Det er faktisk noen som er bedre til å lage vafler enn nordmenn, og det er belgierne. Prøv denne oppskriften og bli overbevist.

• 30 minutter

Det å pakke opp middagen gir den det lille ekstra og skaper feststemning selv på en hverdag. Prøv det med steinbit, sei og laks. Enkelt å lage på en halvtime.

• 1 time

Lag et glutenfritt brød med masse smak. her er det krydder og valnøtter som gir det skikkelig løftet.

• 2 timer 30 minutter

Elgkjøtt blir enda mer smaksrikt med marinering og med tilbehøret der grillen er sentral. Raske varmebehandlingen gjør at det forblir saftig helt til det skal spises.

• 1 time

Minipizza er perfekt som smårett eller som forrett. Prøv denne gode oppskriften med blåmuggost og hvitløk.

• 1 time 30 minutter

Påskeharer med grovt hvetemel er en morsom variant av rundstykker. De vil slå an hos gjestene dine.

• 1 time 40 minutter

Denne russiske rødbetesuppen kan lages med og uten kjøtt. Her er en variant med lam. Den kalles Borsj. Du kan også lage retten uten kjøtt.

• 15 minutter

Pasta og ørret passer svært godt sammen. Både med røkt og fersk fisk sammen med pasta får du et supert måltid.

• 40 minutter

Du kan lage en herlig gulrotlapskaus, med løk, soyasaus, laurbærblad, kruspersille og gressløk. Dessuten er det en vegetarrett.

• 30 minutter

Ggulasj er den ungarske nasjonalretten. En smakfull og mettende hovedrett. Her som en vegetarett.

• 30 minutter

Tempurarøre kjøpes i asiatiske butikker. Dermed trenger du kinakål og noen få andre ingredienser så har du en vegetarrett.

• 30 minutter

Slik lager du en lynrask gulasj med kyllingkjøttdeig. Hvor sterk du vil ha den, avgjør du selv. Eller de andre rundt middagsbordet.

• 30 minutter

Lag en varmende og smakfull gresskarsuppe. I den skal du ha i litt store biter av kylling. Suppa passer veldig godt når kulda setter inn.

Denne rieslingen er sykt billig

Denne rieslingen er sykt billig

For denne flasken som koster 179,90, inneholder biodynamisk dyrkede druer fra toppvinmarker, er så bærekraftig den kan bli, og er signert en rieslingmagiker.

Japansk-peruansk fusion sprer seg

Japansk-peruansk fusion sprer seg

Det pikante søramerikanske fusionkjøkkenet nikkei blander peruanske råvarer med japansk knowhow. På Issei i København har den tidlige sushikokken Christian Paradisi kastet seg over sjangeren og setter opp filialer flere steder i verden.

På 1. mai er det tradisjonsmat som gjelder

På 1. mai er det tradisjonsmat som gjelder

Det er 1. mai, og en skinkestek med sprø svor og spennende tilbehør er dagen verdig.

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif
Klubb

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif

Siden magasinet Aperitif er en del av medlemskapet i Mat- og vinklubben, har vi samlet alle lenkene til de ulike utgavene nedenfor.

Denne wokretten kan lages med eller uten kjøtt

Denne wokretten kan lages med eller uten kjøtt

Å woke maten byr på store valgmuligheter. Også om kjøtt skal være med blant ingrediensene.

Her finner du siste utgave av Apéritif magasin

Her finner du siste utgave av Apéritif magasin

Som vanlig er vi innom alt fra fjerne til nære himmelstrøk, fra det sterke til det svakere, med og uten bobler, men alltid med fokus på bærekraft.