ingredienser

Oppskriftstype

Ingredienser

• 30 minutter

Ekte bouillabaisse er for festmat å regne, og fiskesuppenes konge. Men det er mulig å lage en forkortet hverdagslig versjon uten at det går særlig ut over smakskraften.

• 20 minutter

Pakk inn lammekjøttet i wraps. Det er like lettlaget som taco, men med marokkansk smak.

• 2 timer 45 minutter

Det er mange spennende ingredienser i denne retten med utbenet lammelår med byggrynsalat. Den er litt tidkrevende, men ikke vanskelig. Vi viser deg hvordan.

• 40 minutter

Du må prøve helstekt rype. Med pastinakkpuré og trøffelsjy bli det en herlig søndagsmiddag.

• 45 minutter

Når du bruker denne fisken i stedet for kalv til schnitzelen, blir denne klassiske og ganske enkle oppskriften en riktig så feststemt rett

• 1 time 20 minutter

Fiskekaker er lettere å lage enn du tror, og det er noe eget ved å kunne servere en burger med coleslaw av hjemmelagde fiskekaker.

• 30 minutter

Når du bruke grillen skal du servere en smakfull biff til middag. Med grønnsakstilbehøret på egne spyd Det er enkelt å få både biff og grønnsaker akkurat passe stekt.

• 20 minutter

Denne burgeren med smak av varmere strøk er skikkelig retro. Lag den på en ny måte og du får grillet hawaiiburger. Enkel oppskrift.

• 20 minutter

Små nypoteter er fine å tre på spyd og legge på grill. Her er grillspyd med poteter, squash og småløk. Kok potetene litt på forhånd, så trenger de ikke ekstra grilltid.

• 1 time

Får du tak i vårkylling kan du grille en hel kylling. Det tar noe lengre tid. Med alt det deilige tilbehøret kan du glede til smakfullt måltid.

• 35 minutter

Himmelen for mange er et mørt kjøttstykke som er perfekt stekt. Men å pakke inn biffen er ikke det vi gjør oftest. Med ekstra smaksrikt fyll, blir denne biffpakken særdeles velsmakende.

• 15 minutter

Burger eller taco? I dag behøver du ikke velge en gang. Trår du til med hjemmelagde burgerbrød og egenmekket dressing, blir det fest i stua med Tacoburger.

• 15 minutter

Nudler smaker deilig, og med alle de godsakene som står i oppskriften har du en rask hverdagsrett.

• 30 minutter

Denne suppa er slik franskmennene lager den. masse deilig smak. I en travel hverdag kan du også bytte ut hjemmelaget kraft med en god buljong, og hønsekjøttet med grillkylling.

• 20 minutter

Vil du lage en skikkelig god pastarett må du prøve denne oppskriften med kremet pasta og med reker og cherrytomater.

Skal du på polet i dag, kan du gå rett til denne vinen

Skal du på polet i dag, kan du gå rett til denne vinen

Den er det sikreste valget fra basishylla når du skal ha en vin som aldri skuffer og det til en veldig gunstig pris. Den finnes på absolutt alle pol.

Forsmak på sommeren har vel alle fått nå, men her åpner vi også for sommerlig latskap
Salat med asparges, lune poteter og makrell

Asparges, små søte poteter, jordbær og makrell, det er sommermat det. Som ikke krever særlig innsats, men som smaker perfekt enten gradestokken viser full sommer eller fortsatt vår.

Felice Capasso til bartender-VM for Norge

Mannen bak Sesto Senso Academy som så langt har utdannet 350 bartendere, er dermed Norges beste bartender 2024.

Dette er de beste alkoholfrie drikkene du finner på polet
Tester
Alkoholfritt

Dette er de beste alkoholfrie drikkene du finner på polet

Når du likevel er på polet, kan du kjøpe med deg noen gode alkoholfrie alternativer laget av norskdyrket frukt, av importerte bær, musserende te, imponerende vin - eller øl - alle helt uten.

Smak unike viner sammen med vinmakeren
Vinsmaking i Oslo 5. juni

Smak unike viner sammen med vinmakeren

Den 5. juni kan du smake viner til småretter med sjømat og få et eksklusivt møte med den karismatiske vinmakeren, Leopardo Felici.

Med denne potetsalaten til middag får du brukt opp det du har i kjøleskapet

Med denne potetsalaten til middag får du brukt opp det du har i kjøleskapet

Dagens potetsalat inneholder nok vesentlig mer enn kun poteter. Like fullt er den lettlaget og mettende, og derfor noe du gjerne må servere utover sommeren.