Tilbehør

40 minutter

• 5 minutter

• 30 minutter

Syltet paprika er godt på tapasbordet, på smørbrød, på pizza eller på et ostesmørbrød.

• 1 time 30 minutter

Tomatchutney smaker godt til både kjøtt- og fiskeretter. Og et glass hjemmelaget chutney er morsom gave når du har laget den selv

• 30 minutter

Sursyltet squash har lang holdbarhet, og smaker deilig som tilbehør til stekte middagsretter. Her har du oppskriften på hvordan du lager dem selv.

• 30 minutter

Syltede rødbeter er klassisk tilbehør til mange retter fra spekesild til pytt i panne. Her oppskriften på hvordan du lager dem selv.

• 2 timer

Det er enkelt å lage egne sylteagurker. Det tar litt tid etter at du har hatt de på glass før du kan nyte de. Men ingen ting er så godt som hjemmelaget.

• 30 minutter

Lag noen glass til oppbevaring utover høsten og vinteren. Den er et fast og godt følge blant annet til vilt.

• 30 minutter

Slik lager du solbærsaus med oppskriften til Bent Stiansen.

• 5 minutter

Så enkelt er det å lage smørkokte sukkererter.med oppskriften til Bent Stiansen.

• 15 minutter

Bent Stiansen viser deg hvordan du lager pastinakkpuré.

20 minutter

Her er oppskriften som Trond Moi bruker når han skal lage potetmos med mandelpoteter.

• 25 minutter

• 15 minutter

Sursyltet squash har lang holdbarhet og passer veldig godt som tilbehør til stekte mat

• 1 time

Syltet gresskar er deilig som tilbehør til kjøttretter, og setter en pikant spiss på fiskesuppe.

• 15 minutter

Selvplukket sopp som kantarell eller skogsopp er enkelt og godt syltet. Se hvordan du gjør det.

• 10 minutter

Dette er en nydelig pastasaus, som også kan brukes til laks og kjøtt.

• 15 minutter

Ingen ting er som hjemmelaget tomatsaus. En saus du kan bruke til blant annet taco og selvfølgelig til pizzaen du lager selv.

• 20 minutter

Å lage bearnaisesaus er både enklere og mye raskere enn du tror. Og så smaker den fortreffelig i tillegg. Følg denne enkle oppskriften.

• 35 minutter

Fiskesaus med paprika er deilig til hvit fisk, men prøv den også til lyst kjøtt som kylling, kalkun eller svin.

Gi kjøttgryta en ny og spennende smak med svart hvitløk

Gi kjøttgryta en ny og spennende smak med svart hvitløk

Svart hvitløk - black garlic - er en ingrediens som kokker er veldig fascinert av. Slik hvitløk får du kjøpt og selv om prisen er høy, er den drøy i bruk, og verd hver krone for resultatet den gir.

Lag påskens mest populære kake på grillen

Lag påskens mest populære kake på grillen

Påskens lammestek lager du enkelt på grillen
Langtidsgrillet lammebog til påske

Påskens lammestek lager du enkelt på grillen

Du starter forberedelsene dagen før og mens lammebogen godgjør seg på grillen, lager du tilbehøret. Bedre kan det knapt gjøres.

Lag en spennende rett med lam
Guide
Krydrede oppskrifter med lam

Lag en spennende rett med lam

Det velsmakende lammekjøttet finner vi i nesten alle matkulturer, og her får du noen spennende oppskrifter fra mer eksotiske strøk.

Det er ingen tvil om at det er påske med denne suppen på bordet

Det er ingen tvil om at det er påske med denne suppen på bordet

Du skaper god midtukestemning med denne smakfulle suppen. Rimelig og ikke minst lettvint er oppskriften også.

Denne tyrkiske eggeretten må du bare prøve til påskefrokosten

Denne tyrkiske eggeretten må du bare prøve til påskefrokosten

Kombinasjonen av fet yoghurt med hvitløk, posjerte egg og chiliolje eller -smør er rett og slett digg.