Tilbehør

oppskrifter.webp
  • 20 minutter

Denne potetmosen med gulrøtter og appelsin vil de alle like, selv de minste. Du lager den på 20 minutter.

• 25 minutter

Hjemmelaget potetmos eller potetstappe er enkelt å lage. Om du ønsker, kan du tilsette finsnittet sjakottløk eller hakkede friske krydderurter i stappen.

• 20 minutter

Lag potetmosen slik italienere gjør det med soltørkede tomater og oliven. Den passer utmerket til mange retter. Her er oppskriften.

• 25 minutter

Det er ikke mange grønnsaker som er så anvendelige som poteten. Spesielt er mandelpoteten manges favoritt. Prøv å bake den. Her er oppskriften.

• 45 minutter

Denne grønnsaksretten er så fyldig at selv den mest kjøttavhengige ikke vil merke fraværet av kjøtt.

• 30 minutter

Choronsaus er en béarnaisesaus som er tilsatt litt tomatpuré. Den smaker deilig til for eksempel en kalkunfilet i kombinasjon med skalldyr.

• 10 minutter

På 10 minutter lager du en enkel aioli som smaker veldig godt. Prøv denne oppskriften. Garantert vellykket.

• 15 minutter

Slik lager du enkelt rødvinssaus på bare 15 minutter.

• 40 minutter

Disse potetene skal du ikke skrelle før du legger de i formen. Før de skal i ovnene skal de få følge av godsaker.

• 30 minutter

Mandelpoteter er melne, koker raskt og har en nydelig gul farge som gjør de velegnet til potetmos. Tilsett timian. Det løfter saken.

• 30 minutter

Bruker du mandelpotet til mosen får den en flott farge. Også med hvitløk, smør og pepper som blir det ren luksus for en billig penge.

• 20 minutter

Det er enklere en du tror å lage potetchips, og de smaker mye bedre enn de du får kjøpt i pose. Følg den enkle oppskriften.

• placeholder
    10 minutter

• 10 minutter

Her får du oppskriften på en enkel sjysaus med pepper. Sausen er anvendelig til mange retter.

• 25 minutter

Lag ovnsstekte potetbåter som passer til både biff, pølser, grillmat og andre typer stekt kjøtt. Ferdige på 25 minutter.

• placeholder
    10 minutter

Dette er perfekt tilbehør til det meste av kjøtt og smaksrik fisk.Og så er det veldig kjapt å lage.

• 30 minutter

Dette er en variant av den sursøte sausen. Her møtes det syrlige fra appelsinen mot det søte fra honningen. Passer ypperlig til den karakteristiske smaken hos lam.

• 40 minutter

En deilig og enkel formrett som du kan servere til det mest av stekt kjøtt.

• 10 minutter

Her får du oppskriften på en enkel sjysaus Sausen er anvendelig til mange retter.

• 20 minutter

Denne kålrotstappen har flott farge og det er det gulroten som sørger for. Passer til røkt og salt kjøtt, til pinnekjøttet, og deilig stekt bacon eller bayonneskinke.

• 5 minutter

Å lage sursøt saus er gjort på et øyeblikk. Du kan bruke den til asiatiske retter, men også til mange andre du vil sette litt fart på.

Denne knallgule drinken er perfekt til påske og når du trenger noe som lyser opp
Ukens drink
Mayfair

Appelsin og aprikos bidrar med farge og gin med friskhet - og ytterligere kick får smaken med litt nellik. Jula varer helt til påske - og påsken helt til jul.

Gi kjøttgryta en ny og spennende smak med svart hvitløk

Gi kjøttgryta en ny og spennende smak med svart hvitløk

Svart hvitløk - black garlic - er en ingrediens som kokker er veldig fascinert av. Slik hvitløk får du kjøpt og selv om prisen er høy, er den drøy i bruk, og verd hver krone for resultatet den gir.

Påskens lammestek lager du enkelt på grillen
Langtidsgrillet lammebog til påske