ingredienser

Oppskriftstype

Ingredienser

• 30 minutter

Franske bokhvetepannekaker eller Galettes som de kalles i Frankrike er like godt til frokost som til lunsj eller en lettere middag. En luksuriøs start på dagen som er enkel å lage til mange.

• 30 minutter

Denne retten er inspirert av måten tyskerne tradisjonelt inntar sine hvite aspargeser. Det skal være rikelig med asparges, saus og poteter, og mindre av skinke som faktisk kan droppes helt, om du vil ha en vegetarisk vri. Hvite asparges trenger ikke kjøtt. Basta.

• 20 minutter

Lag knasende deilige asparges med grønne bønner og spekeskinke som smårett eller til middag. Her har du en den enkle oppskriften.

• 30 minutter

Du kan godt bruke torsk, sei eller annen hvit fisk i stedet for steinbit. Her er det tilberedningen og tilbehøret som spiller hovedrollen. Følg oppskriften og du og dine blir garantert fornøyd.

• 5 minutter

Kveite er en av de beste fiskesortene og jordskokk utkonkurrerer det meste som gror nedi jorda. Dermed er det duket for et veritabelt festmåltid.

• 30 minutter

Har du kokte poteter fra middager tidligere i uka, har du imidlertid løsningen på middagsproblemet. Du kan lage potetsalat med kremost og spekeskinke.

• 40 minutter

Italia er opphavet til saltimbocca. Nærmere bestemt området rundt Roma, men den lages i flere deler av Sør-Europa hvor denne kombinasjonen av mørt kalvekjøtt, spekeskinke og salvie finnes.

• 20 minutter

Dette er en omelett som er veldig god til lunsj. Brokkoli, spekeskinke og ruccola setter en ekstra spiss på den.

• 15 minutter

Har du egg og enten spekeskinke, annen spekemat eller kjøtt, eller kanskje skalldyr eller fisk til overs? Da har du en super restemiddag.

• 40 minutter

Får du tak i en del av et elgslakt har du mye godt i fryseren. Det er mulig å få tak i dette kjøttet også for de som leter i butikkens ferskvare- eller frysedisk.

• 40 minutter

Torsk er en av våre flotteste råvarer fra havet. Bare litt hjemmelaget potetstappe og pesto, og vips så har du en rett alle vil slåss om siste biten av.

• 20 minutter

Fylt loff er super mat å dele med venner,på piknik eller hjemme. Passer også utmerket som en del av et koldtbord eller frokostbuffet.

• 15 minutter

Når søte nypoteter møter moden spekeskinke og myk mozzarella kan det ikke bli annet enn godt. Oppskriften er superenkel.

• 20 minutter

Pastasalat er en super hverdagsrett som er veldig rask å tilberede og som du kan lages med rester av pasta.

• 20 minutter

Her er en oppskrift på en deilig pastarett med valnøttpesto Den kan du lage med eller helt uten kjøtt.

Disse små fristyrstekte tortillaene med krabbe er vanedannende

Disse små fristyrstekte tortillaene med krabbe er vanedannende

Den sprø bunnen møter myk og syrlig topping. Du må trolig lage dobbel porsjon, så godt er det.

Siste utgave av Apéritif magasin byr på mye spennende lesestoff

Siste utgave av Apéritif magasin byr på mye spennende lesestoff

Vi tar deg med til Oslos nye storstue og dens imponerende vinsamling, en perle av en bar i Palma, Mallorca, ser på dansk rom, blir kjent med et "nytt" vinområde på Sardinia og hyller kvinnene.

Nå sendes burgundvin over havet på seilskip

Albert Bichot er første produsent til å sende et lass med vin over Atlanteren med det første moderne seilfraktskipet for denne type gods.

To gull til Bringebærlandet og Aga - og Soli ble Norges beste eplemost for tredje gang

I konkurransen Norges beste drikke, ble fruktvinprodusenten i Ås og sidermakeren fra Hardanger de som fikk flest toppskår.

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif
Klubb

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif

Siden magasinet Aperitif er en del av medlemskapet i Mat- og vinklubben, har vi samlet alle lenkene til de ulike utgavene nedenfor.

Terroirtrykket øker i Rioja med enkeltvinmarksviner

Terroirtrykket øker i Rioja med enkeltvinmarksviner

Vinene fra Artuke og Artadi er god dokumentasjon på det enorme potensialet Rioja har for å lage viner med karakter fra voksestedet. Enkeltvinmarksviner er kommet for å bli – men det er fortsatt mye å gå på.