Grillmat

oppskrifter.webp
  • 30 minutter

Det er det bakte eplet med blåmuggost som gjør sommerkotelettene til noe mer når det blir grillet

• 1 time

Får du tak i vårkylling kan du grille en hel kylling. Det tar noe lengre tid. Med alt det deilige tilbehøret kan du glede til smakfullt måltid.

• 30 minutter

Selvfølgelig kan du grille blåskjell. Legg dem på grillen i folie, tilsett masse hakket vårløk og tomater i biter. Bruk også deilige friske krydderurter.

• 30 minutter

Spareribs skal være spicy og saftige. Når du serverer de med blomkålsalat og annet snadder blir du en grillhelt.

• 1 time 30 minutter

Vart opp med et skikkelig festmåltid med saftig pepperbiff og bakt potet. Selv om alt lages fra bunnen av, er denne oppskriften lettlaget.

• 1 time

Lag deilige grillspyd med laks. Det er enklere enn du kanskje tror. Med tilbehøret i oppskriften kan vi love deg og dine et fortreffelig måltid

• 35 minutter

I denne oppskrift regner vi med at du kjøper ferdigmarinerte koteletter. Med cherrytomater og asparges gjør retten seg ferdig på grillen.

• 1 time

Dette er en spennende vri på grillet laks. Det er få råvarer som er mer anvendelig enn laks. I denne oppskrift gir vi deg laks med en liten smak av Japan.

• 30 minutter

Grillede sjøkreps med hjemmelaget tilbehør er herlig godt. Her får du hele oppskriften på alt du trenger.

• 20 minutter

Norske kamskjell regnes blant verdens. I denne retten skal de på grillen og serveres med en deilig salsa.

• 15 minutter

Denne urtekremen skal du ha ved siden av hvis du skal servere stekt kylling- eller kalkunfilet.

• 15 minutter

Dette kryddersmøret er så deilig at nesten kan bare spise ved siden av godt brød. Du skal prøve det til stekt kylling eller kalkunfielt.

• 15 minutter

Lag en deilig og enkel tomatsalsa som er det naturlige tilbehøret til meksikansk mat som taco og grillmat. Du kan også bruke den som dipp til grønnsaksnacksen.

• 2 timer 33 minutter

• 10 minutter

Det er så enkelt å lag din egen versjon av den søte chilisausen. Passer perfekt til grillet kjøtt eller fisk, eller som dipsaus.

• 20 minutter

Denne deilige grillsausen lager du på maks 20 minutter. Ikke rart den er manges favoritt. Den gjør grillkjøttet enda bedre.

• 15 minutter

Hoisin-saus kan brukes som grillsaus eller til ulike kinesiske retter med and, svin, kylling eller grønnsaker, vårruller og kjøttboller.

• 2 timer

Grill lammeskiver og ha på mynte. En god marinade setter deilig smak på kjøttet, og det hjelper også til med å mørne kjøttet.

• 10 minutter

Dette er grillsaus som setter fart i smaksløkene. Med chili, mangochutney og paprika blir det godt også

• 25 minutter

Svinekjøtt egner seg ypperlig til grilling. Her får du en oppskrift med aprikos som setter en ekstra smak på måltidet og en deilig saus. Ved siden av skal du servere couscous.

• 30 minutter

Kylling på grillspyd er snadder. Selvfølgelig en deilig salat og nanbrød ved siden av. Kjapt og enkelt å lage.

Denne rieslingen er sykt billig

Denne rieslingen er sykt billig

For denne flasken som koster 179,90, inneholder biodynamisk dyrkede druer fra toppvinmarker, er så bærekraftig den kan bli, og er signert en rieslingmagiker.

Japansk-peruansk fusion sprer seg

Japansk-peruansk fusion sprer seg

Det pikante søramerikanske fusionkjøkkenet nikkei blander peruanske råvarer med japansk knowhow. På Issei i København har den tidlige sushikokken Christian Paradisi kastet seg over sjangeren og setter opp filialer flere steder i verden.

På 1. mai er det tradisjonsmat som gjelder

På 1. mai er det tradisjonsmat som gjelder

Det er 1. mai, og en skinkestek med sprø svor og spennende tilbehør er dagen verdig.

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif
Klubb

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif

Siden magasinet Aperitif er en del av medlemskapet i Mat- og vinklubben, har vi samlet alle lenkene til de ulike utgavene nedenfor.

Denne wokretten kan lages med eller uten kjøtt

Denne wokretten kan lages med eller uten kjøtt

Å woke maten byr på store valgmuligheter. Også om kjøtt skal være med blant ingrediensene.

Her finner du siste utgave av Apéritif magasin

Her finner du siste utgave av Apéritif magasin

Som vanlig er vi innom alt fra fjerne til nære himmelstrøk, fra det sterke til det svakere, med og uten bobler, men alltid med fokus på bærekraft.