oppskrifter.webp
  • 1 dag 2 timer 15 minutter

• 3 timer 30 minutter

Skal du bake denne kaken kan du glede deg over den lenge. Den tar litt tid å lage, men det kommer du ikke til å angre på.

• 1 time 30 minutter

Her er oppskriften på en deilig julepostei med ingredienser du lett for tak i. Etter halvannen time kan du gled deg noe veldig godt.

• placeholder
    5 minutter

• 2 timer

Lag denne deilige rullen så har du pålegg på brødet eller til koldtbord så det holder hele julen gjennom.

• 15 minutter

Denne stappen lager du veldig enkelt selv. Stappen passer god til til pinnekjøtt og andre stekte og røkte kjøttretter.

• 4 timer

Du synes kanskje det høres vanskelig ut å tilberede smalahove. Det er det absolutt ikke hvis du følger vår enkle oppskrift.

• 4 timer

Her får du oppskriften du trenger for at pinnekjøttet blir perfekt.

• 1 time

Sufflé er skikkelig sekstitallsmat som fortjener en renessanse. Her har vi brukt lutefisk

• 2 timer

Her får du oppskriftene på alle silderettene du skal lage til jul.

• 1 time

Bak en deilig variant med fattigmann til jul. I denne spennende opp skriften skal du til og med bruke litt cognac.

• 40 minutter

Her får du en enkel oppskrift på goro. De som tror at de er enkle å lage går utover smaken tar feil. Følg oppskriften og du blir garantert fornøyd.

• 30 minutter

Dette er krumkaker slik mormor lager de og er en av de største favorittene blant våre julekaker og de syv slag.

• 3 timer 20 minutter

Det blir ingen jul uten disse deilige og velsmakende kjeksene.

• 1 time 20 minutter

Dette er sandkaker du lager enkelt uten mye bry.

• 25 minutter

• 20 minutter

Her er oppskriften du skal bruke til disse populære julekakene. Lag flere porsjoner med deig og legg i fryseren. Det blir sikkert etterspørsel etter flere kaker når fatet er tomt.

• 4 timer

Het og kald dessert med stjerneskudd og deilig krønsj.

• 6 timer 40 minutter

For en ekte britisk julefeiring trengs en ekte plum pudding.

• 15 minutter

Lag denne deilige desserten på en veldig enkel måte. At den er rask å tilberede går ikke utover den berømte smaken.

Japansk-peruansk fusion sprer seg

Japansk-peruansk fusion sprer seg

Det pikante søramerikanske fusionkjøkkenet nikkei blander peruanske råvarer med japansk knowhow. På Issei i København har den tidlige sushikokken Christian Paradisi kastet seg over sjangeren og setter opp filialer flere steder i verden.

Her finner du siste utgave av Apéritif magasin

Her finner du siste utgave av Apéritif magasin

Som vanlig er vi innom alt fra fjerne til nære himmelstrøk, fra det sterke til det svakere, med og uten bobler, men alltid med fokus på bærekraft.

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif
Klubb

Her finner du alle de digitale utgavene av magasinet Aperitif

Siden magasinet Aperitif er en del av medlemskapet i Mat- og vinklubben, har vi samlet alle lenkene til de ulike utgavene nedenfor.

Prøv denne vrien på fredagsbiffen. Du blir ikke skuffet
Asiatiske biffspyd

Prøv denne vrien på fredagsbiffen. Du blir ikke skuffet

Disse asiatiskinspirerte biffspydene gir en knallavslutning på uka. Prøv denne superenkle oppskriften.

Denne wokretten kan lages med eller uten kjøtt

Denne wokretten kan lages med eller uten kjøtt

Å woke maten byr på store valgmuligheter. Også om kjøtt skal være med blant ingrediensene.

Her er løsningen på helgens fiskemåltid: Helgrillet steinbitbilet

Her er løsningen på helgens fiskemåltid: Helgrillet steinbitbilet

Å steke en stor fiskefilet som den av steinbit hel, er perfekt på grillen. Ekstra godt blir det med ratatouille til.